کد خبر: ۱۸۰۹۸۷
۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۳

مهلت ۱۵ روزه وزارت صنعت به ۲۳ شرکت فولادی‌ برای عرضه محصولات در بورس

مهلت ۱۵ روزه وزارت صنعت به ۲۳ شرکت فولادی‌ برای عرضه محصولات در بورس

وزارت صنعت از مهلت ۱۵ روزه به ۲۳ شرکت تولیدکننده مقاطع فولادی خبر داد که باید تا از فردا نسبت به ایفای تعهدات کف عرضه محصولات در بورس کالا ، اقدام کنند و از فهرست صادرات حذف نشوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیف‌ اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت از مهلت ۱۵روزه‌ وزارت صنعت به تولیدکنندگان مقاطع طویل فولادی جهت ایفای تعهدات کف عرضه در بورس کالا و دریافت مجوز صادرات خبر داد و به اقتصاد آنلاین گفت: برخی از تولیدکنندگان، کف عرضه تولیدات در بورس کالا را رعایت نکرده و از فهرست دارندگان مجوز صادرات از سوی وزارت صنعت حذف شدند.

با نامه‌نگاری‌ وزارت صنعت با گمرک این مهلت از فردا آغاز خواهد شد و در طول این ۱۵ روز چنانچه تولیدکنندگان عرضه‌ها را طبق کف تعیین شده در بورس کالا انجام دهند، اجازه صادرات خواهند یافت. در غیر این صورت تا پایان سال از فهرست دارندگان مجوز صادرات حذف خواهند شد.

۲۳ شرکت مشمول این تصمیم وزارت صنعت شدند که قبلا تذکراتی به آنها بابت عدم رعایت کف عرضه داده شده بود. اما به دلیل مشکلات ناشی از قطعی گاز و برق، وزارت صنعت تصمیم گرفته این مهلت را به تولیدکنندگان بدهد تا در صورت ایفای تعهدات، اجازه صادرت داشته باشند.

کف عرضه برای تک‌ تک شرکت ها تهیه شده و باید ۱۰۰ درصد تولید را در بورس کالا عرضه کنند. حجم ۱۰۰ درصدی تولید تقسیم بر ۱۲ ماه و ۴ هفته در ماه شده و مقداری که هر هفته شرکت تولیدی باید در بورس کالا عرضه کند، مشخص است.

بنابراین اگر عرضه تولیدکنندگان در بورس کالا بصورت منظم و مداوم صورت گیرد، حتما اجازه صادرات خواهد داشت و مانعی بر سر راه آن وجود ندارد. با توجه به گرانی قراضه، تولید آهن اسفنجی و عرضه در بورس کالا با توجه به هزینه‌های موجود برای تولیدکنندگان صرفه ندارد که اجازه صادرات داده شده تا مشکلی برای تولید آنها پیش نیاید.

تولیدکنندگان شمش به غیر از بخشی از تولیدکنندگان فولادهای القائی بصورت کامل تعهدات و کف عرضه در بورس کالا را رعایت کرده و ۹۰ درصد عرضه را در بورس کالا انجام می‌دهند اما در بخش مقاطع طویل این اتفاق به کندی صورت می‌گیرد. بنابراین تعهد ۱۵ روزه برای این ۲۳ شرکت تعیین شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ