کد خبر: ۱۸۱۰۳۸
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۴

سه راهکار مدیرعامل فرابورس در تامین مالی پتروشیمی ها و یک نقض بازار بدهی

سه راهکار مدیرعامل فرابورس در تامین مالی پتروشیمی ها و یک نقض بازار بدهی

مدیرعامل فرابورس با اشاره به یکی از نواقص بازار بدهی، سه راهکار تامین مالی و توسعه شرکت‌های پتروشیمی از طریق بازار سرمایه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، میثم فدایی درباره سه راهکار برای تامین مالی شرکت‌ های پتروشیمی به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: فرابورس برای تامین مالی شرکت‌های پتروشیمی در قالب شرکت‌های عام به صورتی که ۵۰ درصد آورده باشد و مابقی از بازار سرمایه و پذیره نویسی عمومی تامین شود، آمادگی دارد.

وی افزود: پتروشیمی ها می‌توانند بخشی از تامین مالی ریالی را از بازار سرمایه و در قالب ابزار‌های بدهی انجام دهند که این اقدام، بازار اوراق بدهی را نیز متنوع می‌کند اما یکی از نواقص بازار بدهی این است که بیشترین حجم از تامین مالی به دولت تعلق دارد .

این مقام مسئول ادامه داد: سومین راهکار، تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری بخشی ( Sector Fund ) و صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی (Private  Equity) است . در بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه گذاری خصوصی در حوزه‌های مختلف وجود دارند اما در مورد پتروشیمی این طور نیست.

فدایی گفت: هر یک از هلدینگ‌هایی که متولی این موضوع هستند، می‌توانند درخواست را به سازمان بورس ارائه کنند و فرابورس هم آماده پذیره نویسی است.

بر اساس این گزارش، طبق اظهارات اخیر فریبرز کریمایی قائم مقام انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی برای تکمیل طرح‌های جهش دوم و سوم تا پایان سال جاری و ۴ سال آینده ، حدود دو و ۱۹ میلیارد دلار سرمایه لازم است.

علی محمد بساق زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم در این خصوص گفت: بیشتر طرح‌های جهش سوم  توسط هلدینگ‌های پتروشیمی اجرا می‌شود که در بورس حضور داشته و محصول تولید و صادر می‌کنند . بنابراین تامین منابع مالی آنها تسهیل می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ