کد خبر: ۱۸۴۹۸۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۱۰

قرارداد وام ۱.۷ هزار میلیارد تومانی به فعالان حوزه ICT و استارت آپ‌ها
با همکاری وزارت ارتباطات و بانک بورسی انجام شد:

قرارداد وام ۱.۷ هزار میلیارد تومانی به فعالان حوزه ICT و استارت آپ‌ها

قرارداد اعطای ۱.۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان حوزه ICT، استارت آپ ها و شرکت‌های دانش‌ بنیان بین وزارت ارتباطات و بانک بورسی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، وزارت ارتباطات که بخش بزرگی از تعامل با فعالان حوزه استارت آپی و شرکت‌های دانش‌بنیان را برعهده دارد با عقد قراردادی به مبلغ ۱.۷ هزار میلیارد تومان با پست بانک درنظر دارد تسهیلاتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت آپ‌ها و فعالان حوزه ICT تخصیص دهد.

براین اساس، بهزاد شیری مدیرعامل پست‌بانک گفت: برای تقویت اقتصاد دیجیتال برای نخستین بار در قالب بودجه سال ۱۴۰۰، منابعی در اختیار وزارت ارتباطات قرار گرفت تا بتواند آن را با منابع پست‌ بانک تلفیق و تسهیلاتی به فعالان حوزه ICT، استارت آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کند.

وی افزود: در سال‌های گذشته چنین منابعی برای استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در اختیار وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و تعاون قرار گرفته بود ولی در اختیار وزارت ارتباطات قرار نداشت. با توجه به محدودیت منابع بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات این انتظار در پست‌ بانک وجود داشت تا وزارت ارتباطات نیز این عاملیت را بدست آورد و به همان اندازه‌ با تخصیص منابع داخلی به فعالان حوزه ارتباطات و شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیلات پرداخت شود.

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون قرارداد عاملیت بین پست‌ بانک و وزارت ارتباطات با رقم ۱.۷ هزار میلیارد تومان به امضا رسیده است. از این اعتبار، ۸۵۰ میلیارد تومان سهم وزارت ارتباطات و برابر این رقم نیز سهم پست‌ بانک است و باید این تسهیلات در قالب یک ساختار پرداخت شود. برای ایجاد یک تغییر پایدار باید ابتدا نهادسازی شود. در پست‌ بانک برای پرداخت تسهیلات به فعالان ICT باید نهادسازی و زمینه را مهیا کرد. به همین علت واحد بانکداری شرکتی ICT ایجاد شد و ۱۹ نفر از کارکنان پست‌ بانک در صندوق نوآوری و شکوفایی در حال آموزش هستند و به‌زودی در محل موردنظر مستقر می‌شوند و کارشناسان پرونده شرکت‌های فعال در حوزه فاوا را بررسی و تحویل شعبه‌ می‌دهند.

شیری تصریح کرد: با انجام پیوسته این فرآیند، واحد بانکداری شرکتی حذف‌ شده و واحد مسئول بررسی پرداخت تسهیلات‌ به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات در بانک ایجاد می‌شود. این‌ یکی از جنبه‌های نهادسازی برای حمایت از فعالان حوزه فناوری، دانش‌بنیان‌ها و استارت آپ‌ها است که در بانک اتفاق افتاده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ