کد خبر: ۱۸۶۰۳۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۱۴

۷۰ هزار خودرو سواری از فهرست واردات حذف شدند / تعیین سه شرط
با ابلاغ قانون بودجه ۱۴۰۱:

۷۰ هزار خودرو سواری از فهرست واردات حذف شدند / تعیین سه شرط

با ابلاغ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ ، امکان واردات ۷۰ هزار خودروی سواری از فهرست اقلام حذف و سه شرط برای واردات خودرو تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بعد از چالش‌های بسیار درخصوص واردات خودرو در سال جاری، ۱۴ اسفند سال گذشته در جریان بررسی لایحه بودجه۱۴۰۱ در صحن علنی مجلس، نمایندگان مجوز واردات ۹۶ هزار دستگاه اقلام  خودرویی را تصویب کردند و مقرر شد امکان واردات ۷۰ هزار خودروی سواری وجود داشته باشد.

اما با ابلاغ قانون بودجه، بررسی تبصره ها نشان می دهد  واردات ۷۰ هزار خودروهای سورای در قانون بودجه کنار گذاشته شده است. طبق بند ک تبصره ۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شده با رعایت سیاست های کلی نظام و با شرایط تعیین شده نسبت به صدور مجوز واردات خودرو با اخذ حقوق ورودی که به تصویب مراجع ذی ربط می رسد، اقدام کند.

سه شرط واردات خودرو

در این خصوص سه شرط برای واردات خودرو شامل تعیین ضوابط واردات خودرو و روش تامین ارز توسط دولت، عدم آسیب به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت و رعایت شرایط رقابتی تعیین شده است.

امکان واردات چهار بخش

اقلامی که دولت مجاز است برای واردات خودرو اقدام کند شامل چهار بخش ۱۰ هزار  دستگاه کامیون و تریلی یخچال دار  و کشنده، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون شهری و درون شهری، ۱۰۰۰ دستگاه واگن و واگن یخچال دار ، ۵۰۰۰  دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راه سازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت خواهد بود.

وزارت اقتصاد هم مکلف شده، گزارش اقلام وارداتی را هر سه ماه یکبار به کمیسیون های اقتصادی، صنایع و معادن، عمران و امور داخلی و شوراهای مجلس ارائه کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ