کد خبر: ۱۸۶۰۵۱
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۱/۱۴

رییس مجلس درباره علت حذف مصوبه واردات خودرو از متن نهایی بودجه توضیح داد

رییس مجلس درباره علت حذف مصوبه واردات خودرو از متن نهایی بودجه توضیح داد

رییس مجلس درباره علت حذف مصوبه واردات خودرو از متن نهایی بودجه ۱۴۰۱ گفت: ایرادات مجمع تشخیص مصلحت به این بخش همچنان پابرجا بود که مجوز حذف از نمایندگان گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدباقر قالیباف در صحن علنی درخصوص علت تغییر متن بودجه پس از تصویب نمایندگان در زمان رفع ایرادات شورای نگهبان به بخش واردات خودرو گفت: این موضوع مورد ایراد مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت. در این راستا بطور تلویحی از نمایندگان مجوز گرفته شد برای اینکه بودجه معطل نماند. اگر مجمع همچنان به این بند ایراد گرفت، ایرادات واردات خودروی سواری حذف شود.

بنابراین گزارش ، مجلس در آخرین روز کاری سال گذشته، ایرادات شورای نگهبان به لایحه را بررسی و رفع کرد. یکی از ایرادات مربوط به بند الحاقی تبصره ۷ درباره واردات خودرو بود.

در مصوبه مجلس به دولت اجازه داده می‌شد سال ۱۴۰۱ با رعایت سیاست‌های کلی نظام و با شرایط ذیل نسبت به صدور مجوز واردات خودرو توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی با اخذ حقوق ورودی که به تصویب مراجع ذی‌ربط می‌رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را به حساب درآمدی ردیف جدول شماره ۵ این قانون نزد خزانه‌داری کل واریز کند.

شرایط واردات شامل تعیین ضوابط واردات خودرو و روش تامین ارز توسط دولت ، قیمت خودروی وارداتی سواری تا سقف معادل ۲۵ هزار یورو ، حجم موتور خودرو کمتر از ۲۵۰۰ سی‌سی ، عدم آسیب به تولید داخلی و بازار ارز با تشخیص دولت ، رعایت شرایط رقابتی بود.

اقلام وارداتی هم شامل ۵۰ هزار دستگاه خودرو سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودرو سواری دوگانه‌سوز (هیبریدی و برقی)،  ۱۰ هزار دستگاه کامیون؛ تریلی؛ تریلی یخچال دار و کشنده، ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون‌ و درون‌ شهری، هزار دستگاه واگن و واگن یخچال‌دار،  ۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات سنگین معادن و راه‌سازی اعم از نوساخت یا حداکثر پنج سال ساخت بودند.

اما با حذف بخش واردات خودروی سواری از متن نهایی بودجه ۱۴۰۱ به نظر می‌رسد ایرادات مجمع همچنان پابرجا بوده و رئیس مجلس نیز آن بخش مورد مناقشه را حذف کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ