کد خبر: ۱۸۶۰۵۷
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱/۱۴

۵۵۰ هزار خودروی لوکس مشمول پرداخت مالیات شدند / درآمد ۵.۶ هزار میلیاردی
معاون وزیر اقتصاد:

۵۵۰ هزار خودروی لوکس مشمول پرداخت مالیات شدند / درآمد ۵.۶ هزار میلیاردی

رئیس سازمان مالیاتی از شناسایی ۵۵۰ هزار خودرو لوکس و کسب درآمد ۵.۶ هزار میلیارد تومانی خبر داد و گفت: برای پرداخت مالیات به مالکان پیامک ارسال می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، داوود منظور با اشاره به دریافت مالیات از خودرو و خانه‌های لوکس در یک برنامه تلویزیونی گفت: اشخاص دارای خودروهای با ارزش بیش از یک میلیارد تومان، نسبت به مازاد باید مالیات دهند. طی تعامل با پلیس راهور، اطلاعات ۱۷.۵ میلیون خودروی سواری و دوکابین موجود دریافت و ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات شناسایی شدند که جمع مالیات محاسبه شده ۵.۶ هزار میلیارد تومان است. برای پرداخت این مالیات به مالکان پیامک ارسال می شود که در صورت عدم پرداخت، زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی پرداخت کنند.

وی درباره دریافت مالیات از خانه‌های لوکس افزود: اخذ اطلاعات لازم از وزارت راه و شهرسازی، شهرداری، و وزارت کشور در حال پیگیری است. طبق اطلاعات پایگاه اطلاعاتی سازمان و بر اساس ثبت خرید و فروش خانه در دفترخانه‌ها، خانه هایی دارای ارزش بیش از ۱۰ میلیارد تومان شناسایی شده اما هنوز کامل نیست و باید تا پایان مهلت قانونی ثبت نام در سامانه املاک و اسکان برای خوداظهاری منتظر ماند.

منظور ‌با اشاره به رواج پدیده حساب‌های اجاره‌ای در اقتصاد ادامه داد: افرادی که می‌خواهند فرار مالیاتی داشته باشند، با حساب خود کار نمی‌کنند و با مبلغ ناچیزی حجم بالایی از تراکنش را در حساب فردی دیگر انجام می‌دهند. تا پایان دی ماه اولین فرصت تعیین شده تا افراد وضعیت کارتخوان را تعیین تکلیف کنند. در صورت عدم تعیین تکلیف کارتخوان‌ها مشمول اعم از الصاق به پرونده مالیاتی، تشکیل پرونده مالیاتی جدید و یا درخواست غیرفعال کردن کارتخوان می شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ