کد خبر: ۱۸۶۵۰۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۲۹

تنها راه تغییر وضعیت ایران خودرو و سایپا که ۳۰ هزار نیروی مازاد دارند !
نماینده مجلس :

تنها راه تغییر وضعیت ایران خودرو و سایپا که ۳۰ هزار نیروی مازاد دارند !

عضو هیات رییسه مجلس با اشاره به ۳۰ هزار نیروی مازاد ایران خودرو و سایپا گفت: برای خارج شدن دست خودروسازها از جیب مردم چاره ای جز واگذاری سهام و استقرار مدیریت حرفه‌ای غیردولتی نیست .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علیرضا سلیمی با بیان اینکه دولت کمتر از ۵ یا ۶ درصد در سهام ایران خودرو و سایپا مالکیت دارد اما حتی مدیرعامل را هم انتخاب می‌کند به فارس گفت: برای کوتاهی دست دولت از دو خودرو ساز، حتماً باید سهام دولت واگذار شود و شرکت‌ها خصوصی شده و مدیریت را در دست گیرند.

وی افزود: اکنون تحت فشار مسئولان و یا مقامات، دو خودروساز نیروی مازاد جذب می‌کنند که در نتیجه ۳۰ هزار نیروی مازاد دارند. عموما شرکت‌های تحت مدیریت بخش خصوصی بهره‌وری بالایی دارند اما خودروسازها با تصمیم گیری‌های دولتی با زیان انباشته عجیبی مواجه هستند و علاوه بر مشکلات متعدد در تامین مالی، محصولات کیفیت پایینی دارد.

سلیمی ادامه داد: مردم نباید زیان انباشته خودروسازها را پرداخت کنند اما آنها از جیب مردم ارتزاق می‌کنند. لذا باید دست خودروسازها از جیب مردم بیرون آید و این چاره ای جز واگذاری سهام ایران‌ خودرو و سایپا و استقرار مدیریت حرفه‌ای غیر دولتی ندارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ