کد خبر: ۱۸۶۵۲۸
۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۱/۲۹

وزارت صنعت آماده اصلاح عوارض صادراتی ۶۹ محصول معدنی و فلزی شد ؟

وزارت صنعت آماده اصلاح عوارض صادراتی ۶۹ محصول معدنی و فلزی شد ؟

وزارت صنعت بعد از انتقادات عدیده و واکنش منفی بورس به تعیین عوارض صادراتی برای ۶۹ محصول معدنی و فلزی از قرار معلوم دست به بازنگری مصوبه زده و احتمال دارد اصلاحاتی اعمال کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تصمیم هفته گذشته وزارت صنعت مبنی بر اعمال عوارض صادراتی ۲ تا ۲۲ درصدی بر ۶۹ محصول صنعتی و معدنی با موجی از انتقادات و نگرانی سهامداران و اکنش منفی بورس همراه شده و در روزهای اخیر ، رایزنی ها و لابی ها برای تثبیت یا اصلاح یا حذف این ابلاغیه دردسرساز بورس تشدید شده است.

براساس این گزارش، وزارت صنعت در حالی 4 دلیل و بهانه برای این تصمیم اعلام کرده که از قرار معلوم دست به بازنگری مصوبه زده و احتمال دارد تحت فشار ، اقدام به اصلاحاتی زند.

در این میان از شب گذشته متنی در فضای مجازی بازنشر شده که مربوط به مصوبات دیروز مدیریت بازار کالاهای پایه بوده که توسط سیف اله امیری مدیر کل دفتر صنابع معدنی وزارت صنعت ، امضا شده ولی تاکنون وزارت صنعت خبری رسمی و مطمئن از این تصمیم و مصوبات نداده است.

طبق اولین مصوبه مقرر شده پیشنهادات اصلاح تعرفه های عوارض صادراتی جهت بررسی و اعلام نظر به کارگروه مدیریت بازار ارایه شود.

همچنین 8 مورد دیگر به تصویب مدیریت بازار کالاهای پایه وزارت صنعت رسیده که شامل موارد زیر است :

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ