کد خبر: ۱۸۶۵۴۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۳۰

استیضاح وزیر صنعت درحال بررسی هیات رئیسه مجلس است/ راه حل گرانی خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن:

استیضاح وزیر صنعت درحال بررسی هیات رئیسه مجلس است/ راه حل گرانی خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه راه حل گرانی خودرو افزایش تولید است، نه قرعه‌کشی ، گفت: استیضاح وزیر صنعت توسط هیات رئیسه در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی جدی درباره گرانی دوباره قیمت خودرو در بازار و ادامه وضعیت فروش آن به صورت قرعه‌کشی گفت: تا وقتی عرضه و تقاضای خودرو به تعادل نرسد و تولید بیشتر نشود، نه قرعه‌کشی حذف و نه قیمت حاشیه بازار کم می‌شود. بنابراین استیضاح وزیر صنعت در هیات رئیسه مجلس در حال بررسی بوده و در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: دولت باید درباره گرانی خودرو تصمیم‌گیری کند و تاکنون آنچه وظیفه مجلس بوده از جمله تصویب طرح در بودجه ، انجام داده و باقی باید در دولت و مجمع تشخیص تصمیم‌گیری شود. سالانه ۱.۵ میلیون خودرو نیاز است ولی وقتی یک میلیون هم تولید نمی‌شود، تقاضا انباشته و منجر به شکل گیری وضعیت فعلی و تکیه بر قرعه‌کشی می شود .

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابر اعلام دولت، تنها راه حل مشکل یکی کردن قیمت خودرو با حاشیه بازار است اما آیا با این کار مشکل خودرو حل خواهد شد؟ چه تضمینی وجود دارد خودروسازان قیمت را با حاشیه بازار یکی کنند و دوباره قیمت‌های حاشیه بازار بالاتر نرود؟ اگر 100 هزار تومان به قیمت کارخانه خودرو اضافه ‌شود، 200 هزار تومان قیمت حاشیه بازار بالاتر می‌رود. لذا باید این مشکل ریشه‌ای حل شود. تا زمان عدم افزایش تولید این مشکل حل نخواهد شد.

جدی توضیح داد: قرعه‌کشی خودرو یک نوع لاتاری است و برنده پول اضافه‌ از تفاوت قیمت کارخانه و بازار به دست می‌آورد و حتی در مشروع بودن آن هم شک و شبهه وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ