کد خبر: ۱۸۶۵۵۴
۰:۰ - ۱۴۰۱/۱/۳۰

۵ شرکت‌ بزرگ از خرداد محصولات جدید خانگی عرضه می‌کنند
رییس اتحادیه فروشندگان:

۵ شرکت‌ بزرگ از خرداد محصولات جدید خانگی عرضه می‌کنند

رییس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی تهران از عرضه محصولات جدید توسط ۵ شرکت بزرگ تولیدکننده از خرداد خبر داد و تاکید کرد قیمت‌ها از سال گذشته تغییری نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اکبر پازوکی در رابطه با قیمت لوازم خانگی به ایرنا گفت: محصولات جدید توسط ۵ شرکت بزرگ تولیدکننده لوازم‌خانگی از حدود خرداد عرضه می‌شود و برطرف‌کننده کمبودهای بازار است.

وی افزود: بازار لوازم خانگی این روزها راکد است و خرید و فروش‌ها در حداقل ممکن انجام می‌شود. به‌جز اندک مشتریان مراجع به قصد تهیه جهیزیه یا افرادی که سرقت لوازم‌خانگی از منزل‌ انجام شده و یا افراد به علت خرابی لوازم منزل‌، کسی برای خرید مراجعه نمی‌کند.

این مقام اجرایی ادامه‌داد: ورود به ماه رمضان بلافاصله پس از تعطیلات نوروزی به این رکود دامن زد. با این حال کارخانجات مشغول تولید هستند و در سطح عرضه، کالا به میزان کافی وجود دارد. تولیدات کارخانجات بدون تغییر قیمتی نسبت به سال گذشته عرضه می‌شود.

پازوکی توضیح داد: در مقایسه با سال گذشته، پنج شرکت بزرگ محصولات جدید را از خرداد به بازار عرضه می‌کنند تا کمبود محصولات به‌ویژه دو محصول یخچال ساید بای ساید و ماشین ظرفشویی، برطرف شود. هرچند مردم در شرایط فعلی قدرت خرید ندارند اما متوجه شده‌اند بازار ثبات و آرامش دارد.

بر اساس این گزارش، طبق آمار وزارت صنعت تولید لوازم‌خانگی از ابتدای سال قبل تا پایان بهمن‌ با رشد ۷.۶ درصدی در هم‌سنجی با سال ۹۹ به ۴.۵۸ میلیون دستگاه رسید. در ۱۱ ماه سال گذشته تولید تلویزیون با رشد ۱.۹ درصدی به ۱.۱۶ میلیون دستگاه رسید.

همچنین در این مدت ۲.۴ میلیون دستگاه یخچال و فریزر توسط کارخانجات داخلی تولید شد و خبر از رشد ۷.۳ درصدی می‌دهد. تولید ماشین لباس‌شویی نیز با ثبت رشد ۲۱.۴ درصدی به ۱.۳۲ دستگاه دستگاه رسید. تولید کولر آبی در این مدت با کاهش همراه بود به‌طوری که با ثبت افت ناچیز یک دهم درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ به ۱.۵۴ میلیون دستگاه رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ