کد خبر: ۱۸۶۵۴۱
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱/۲۹

جلسه مجلس با وزیر صنعت درباره تصمیم مخرب بر صنایع بورسی/ احتمال لغو یا تعلیق
امروز برگزار می شود:

جلسه مجلس با وزیر صنعت درباره تصمیم مخرب بر صنایع بورسی/ احتمال لغو یا تعلیق

جلسه دو کمیسیون صنایع و معادن و اقتصادی مجلس با وزیر صنعت درباره پیامدهای تعیین عوارض صادراتی بر شرکت های بورسی امروز برگزار و احتمالا" منجر به لغو یا تعلیق مصوبه خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از چیلان، شنیده ها از منابع موثق حاکی از این است، امروز بعدازظهر جلسه مشترک کمیسیون های صنایع و معادن و اقتصادی مجلس با حضور وزیر صنعت، معاونین و نمایندگان تشکل های تخصصی در خصوص پیامدهای وضع عوارض صادراتی بر وضعیت صنایع فولادی، معدنی و پتروشیمی برگزار می شود.

براین اساس با ورود مجلس به موضوع عوارض صادراتی، احتمال لغو یا حداقل تعلیق این مصوبه قوت گرفته است.

همچنین بهرام سبحانی رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در خصوص درخواست لغو عوارض صادراتی فولادی‌ها به بورس 24 گفت: این انجمن طی نامه ای از وزیر صنعت درخواست لغو این بخشنامه را داشت و حتی جلسات متعدد کارشناسی با نمایندگان بورس و معاون وزیر صنعت در خصوص دلایل انجمن برای لغو این بخشنامه توضیح داده شد.

وی افزود: اساساً هدف از این بخشنامه چه بود؟ آیا هدف جلوگیری از خام‌فروشی یا تنظیم گری بازار است؟ اگر از فروش داخل نگرانی وجود دارد، تولید کنندگان ابتدا در بورس عرضه می‌کنند و مازاد تولید پس از فروش در بورس کالا صادرات می شود. پس این نگرانی دولت از چه بابت است؟

سبحانی ادامه داد: صادرات زمانی انجام می‌شود که نیاز داخل تامین شود و طبق قانون دولت، مازاد نیاز داخلی صادر می شود. تمام موارد لازم گوشزد شده و امید می رود دولت به این موارد توجه کند. به هر حال صحبت‌ها انجام شده و احتمال برگشت مصوبه بالا رفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ