کد خبر: ۱۸۶۶۲۱
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۱/۳۱

ممنوعیت صادرات ۴ محصول کشاورزی لغو شد / احتمال افزایش تعرفه عوارض
سخنگوی گمرک:

ممنوعیت صادرات ۴ محصول کشاورزی لغو شد / احتمال افزایش تعرفه عوارض

سخنگوی گمرک از لغو ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر ممنوعیت صادرات چهار محصول کشاورزی به و احتمال افزایش تعرفه صادراتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سید روح‌الله لطیفی گفت: طبق نامه وزارت جهاد کشاورزی، صادرات چهار محصول سیب‌زمینی، پیاز، گوجه‌ فرنگی و بادمجان به دلیل تنظیم بازار بررسی باید ممنوع می‌شد که به دلیل مباحث کارشناسی و فنی و تغییر نظر وزارت جهاد، نامه مذکور به گمرکات اجرایی ابلاغ نشد.

وی افزود: طبق قانون انتزاع، وزارت جهاد مسئول تولید و تنظیم بازار در بخش کشاورزی است و گمرک هم مجری قوانین و بخشنامه‌های قانونی است.

این مقام مسئول ادامه داد: به دلیل تغییر نظر وزارت جهاد در گفتگوهای شفاهی این موضوع به گمرکات اجرایی ابلاغ نشد و مقرر شد تغییراتی در این تصمیم از سوی وزارت جهاد لحاظ شود. ممکن است ممنوعیت صادرات را تبدیل به افزایش تعرفه عوارض صادراتی شود و محصولات گلخانه‌ای گوجه یا بادمجان نیز شامل محدودیت یا افزایش عوارض صادراتی نشود.

لطیفی افزود: معمولاً طبق چند روش نسبت به تنظیم بازار اقدام می‌شود. یکی از روش‌ها افزایش تعرفه عوارض صادراتی است. روش دیگر ممنوعیت صادرات کالاهایی که در بازار داخل با کمبود مواجه شده‌اند و روش سوم هم تنظیم بازار با واردات بدون از دست دادن بازار صادراتی است. با توجه به شرایط تحریمی کشور واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، مرسوم نیست و معمولاً از روش سوم برای تنظیم بازار استفاده نمی‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ