کد خبر: ۱۸۶۶۴۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۴

تولید ۱.۵ میلیون خودرو و عرضه بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا تا ۶ ماه
معاون وزارت صنعت وعده داد:

تولید ۱.۵ میلیون خودرو و عرضه بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا تا ۶ ماه

معاون وزارت صنعت، وعده تولید ۱.۵ میلیون خودرو در سال جاری و عرضه بلوکی سهام ایران خودرو و سایپا تا ۶ ماه آینده داد !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی، گفت: یکی از عوامل موثر در کاهش تقاضا‌های کاذب بازار خودرو ، واردات است و باید برای تنظیم بازار ، نگاه مثبتی به واردات باشد. بنابراین قواعد لازم برای واردات خودرو در حال تنظیم است و با اجازه نهاد‌های بالادستی این کار اجرا خواهد شد .

وی ادامه داد: یکی از محور‌های دستورالعمل هشت ماده‌ای رییسی به وزیر صنعت، واگذاری سهام دولتی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا با دوره زمانی پیش‌ بینی‌شده است. بر همین اساس ، اقدامات لازم برای واگذاری سهام در حال انجام و تمام موانع شناسایی‌ شده و انتظار می رود طی شش ماه این اتفاق رخ دهد .

این مقام مسئول افزود: هدف‌گذاری سال جاری ، تولید ۱.۵ میلیون خودرو برای تعادل عرضه و تقاضا بوده و مشکل تامین قطعات به علت مسئله ریز تراشه‌ها در دنیا ، حل شده و خودروسازان دنیا افزایش تولید دارند. در این زمینه تامین نقدینگی بسیار مهم است که خوش‌بختانه با بسته حمایتی دولت، هزینه ها تا حدی جبران می‌شود.

منطقی در خصوص پرداخت بدهی خودروسازان به قطعه سازان هم توضیح داد: اسفند سال گذشته ، دوره پرداخت‌های بیش از ۱۲۰ روز به قطعه سازان کاهش‌ یافت و وزارت صنعت ، پیگیر مواردی برای پرداخت منصفانه پول به قطعه سازان و کاهش زمان واریزی از طریق مدیریت نقدینگی خودروسازان و نظارت است .

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ