کد خبر: ۱۸۶۶۳۸
۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۲/۳

بانک ها مکلف به پرداخت وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شدند+ شرایط
با بخشنامه بانک مرکزی:

بانک ها مکلف به پرداخت وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شدند+ شرایط

طبق بخشنامه بانک مرکزی ، همه بانک ها مکلف شدند اقدام به پرداخت وام فرزندآوری ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در بخشنامه ای، دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری را به بانک ها ابلاغ کرد که طبق آن بانک ها مکلفند حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ وصول بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر ایران ابلاغ کنند.

بانک مرکزی مکلف است از محل ۱۰۰ درصد مانده سپرده های قرض‌الحسنه و ۵۰ درصد سپرده های قرض‌الحسنه جاری بانک ها، تسهیلات موضوع جزء ۲ بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ را با اولویت نخست از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانک ها مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان با اخذ سفته از متقاضی یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام می کنند. عدم اجراء یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری است.

براین اساس، برای فرزندان متولد از سال ۱۴۰۰ به بعد و به ازای فرزند اول و دوم ۲۰ و ۴۰ میلیون تومان، سوم و چهارم ۶۰ و ۸۰ میلیون تومان و فرزند پنجم به بعد ۱۰۰میلیون تومان وام پرداخت خواهد شد.

تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند با لحاظ ترتیب تولد یک وام تعلق می گیرد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند.

متقاضیان برای ثبت نام به آدرس https://ve.cbi.ir/ مراجعه کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ