کد خبر: ۱۸۶۷۰۱
۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۲/۵

دلیل گرانی ۲۷۰ درصدی شکر و ۶ قیمت متفاوت ۱۳ تا ۲۵ هزار تومانی در بازار
توسط دبیرکل اتحادیه بنکداران مواد غذایی اعلام کرد:

دلیل گرانی ۲۷۰ درصدی شکر و ۶ قیمت متفاوت ۱۳ تا ۲۵ هزار تومانی در بازار

دبیر اتحادیه بنکداران با اعلام دلیل اصلی گرانی ۲۷۰ درصدی شکر، گفت : قیمت این محصول در بازار ۶ نرخی و از ۱۳ تا ۲۵ هزار تومان است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، قاسمعلی حسنی با بیان اینکه شکر در سال گذشته 4 مرتبه افزایش نرخ را تجربه کرد و نرخ آزاد 270 درصد نسبت به نرخ دولتی گران شد به ایلنا ، گفت: دولت چند صد تن شکر با قیمت مصوب هر کیلو 12 هزار و 535 تومان در اختیار بنکداران قرار داد که از طریق حواله‌های 50 تا 100 تنی در اختیار واحدهای بسته‌بندی قرار گرفت و با قیمت 16 هزار و 350 تومان به مصرف کنندگان رسید .

وی ادامه داد: افزایش نرخ شکر از سال گذشته و بعد از حذف ارز ترجیحی واردات شکر و اعمال با ارز نیمایی آغاز شد و سودجویی‌ها و گران‌ فروشی‌ برخی فعالان نیز دست به دست هم داد تا گرانی غیرمنطقی شکر شکل گیرد. بنابراین شکر با 6 نرخ در بازار عرضه و از 13 تا 25 هزار تومان است. شکر 15 و 16 هزار و 300 تومانی، دولتی و برای مصرف کنندگان است.

به گفته حسنی، هر چند شکر در داخل تولید می‌شود اما حجم قابل توجهی از نیاز به این محصول از طریق واردات از کشورهای چون برزیل تامین می‌شود.

براساس این گزارش، پیمان حصادی مجری طرح چغندر قند وزارت کشاورزی هم در رابطه تامین و تولید شکر ، گفت: خشکسالی کاهش تولید چغندرقند را محتمل کرده و سال گذشته کم آبی‌ها خوزستان باعث شد تولید چغندر قند از 90 به 66 تن کاهش یابد. از سوی دیگر کشاورزان بعد از اعلام نرخ تضمینی خرید گندم ، رغبت چندانی برای کشت چغندر قند ندارند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ