کد خبر: ۱۸۶۷۱۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۶

ممنوعیت سران قوا برای واردات خودرو منقضی شد / دست باز دولت در تصمیم گیری
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس :

ممنوعیت سران قوا برای واردات خودرو منقضی شد / دست باز دولت در تصمیم گیری

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از پایان مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو تا پایان ماه جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حجت الله فیروزی درباره واردات خودرو به خانه ملت گفت: فعلا" هیچ قانونی مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو وجود ندارد و محدودیت ناشی از مصوبه سران قوا مربوط به سال 97 است. به دلیل مدیریت بازار ارز و کمبود منابع و طبق تصمیم سران قوا، واردات برخی کالاها از جمله خودرو به ممنوع شد.

وی ادامه داد: هرچند ممنوعیت واردات به منظور توجه به وضعیت منابع ارزی انجام گرفت اما بهتر بود با سازوکارهایی مانند واردات با ارز منشا خارجی، نیاز بازار تا حدودی تامین و تعادل عرضه و تقاضا ایجاد می شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مدت اجرای مصوبه سران قوا درباره ممنوعیت واردات خودرو پایان اردیبهشت به اتمام می‌رسد، افزود: با انقضای این مصوبه ، شرایط واردات خودرو تسهیل می‌شود و دست دولت برای واردات مدیریت شده خودرو به گونه‌ای که به تولید داخل لطمه وارد نشود، باز خواهد شد.

فیروزی با بیان اینکه واردات خودرو موجب تنظیم بازار و ایجاد بازار رقابتی می‌شود ادامه داد: هدف مجلس از تصویب واردات مدیریت شده خودرو به ازای صادرات، کاهش بار روانی ممنوعیت واردات ، جلوگیری از سوداگری و تامین بخشی از نیاز بود. سطح کلاس خودروهای وارداتی باید به گونه‌ای که باشد که مردم عادی نیز توانایی خرید این خودروها را داشته باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ