کد خبر: ۱۸۹۱۸۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۲/۲۵

قیمت اصلی دارو‌ها تغییر نمی کند / ادعای ارزانی ۹۰ قلم دارو !
سخنگوی سازمان غذا و دارو:

قیمت اصلی دارو‌ها تغییر نمی کند / ادعای ارزانی ۹۰ قلم دارو !

سخنگوی سازمان غذا و دارو، مدعی شد تفاوت قیمت۹۰ قلم دارو که بعد از اصلاح نرخ ها توسط شرکت های بیمه‌ها پوشش داده نشده بود به قبل بر می‌گردد و قیمت اصلی دارو‌ها هم تغییر نمی‌کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد هاشمی با اشاره به اینکه سال گذشته از ۵۶۰ قلم دارو گران شده ۴۶۰ قلم بیمه شد و ۱۰۰ قلم بدون بیمه ماند درباره اثر حذف دلار 4200 تومانی بر دارو به صدا و سیما، گفت: طبق توافق با شرکت های بیمه‌، مابه‌تفاوت قیمت حدود ۹۰ قلم دارو که به‌دلیل استفاده از ارز نیمایی و بعد از اصلاح قیمت‌ها بیمه‌ نشده بود به قبل بر می‌گردد تا تفاوتی در پرداختی مردم از جیب نباشد. مبنای حمایت بیمه‌ها هم دارو‌های ژنریک و تولید داخل است.

وی افزود: همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه منابع را از محل صرفه جویی و هدفمندی یارانه‌ها تامین کند. بنابراین قیمت اصلی دارو‌ها تغییری نمی‌کند و هزینه‌های مازاد توسط بیمه پرداخت می‌شود و پرداختی بیماران به قبل بازمی گردد. همچنین گران فروشی در شبکه رسمی توزیع دارو وجود ندارد و نرخ ها نظارت قوی و قیمت نهایی در سامانه تیتک ثبت می‌ شود.

این مقام مسئول ادامه داد: قیمت ۳۸۰ قلم از ۳۵۸۰ دارو توسط کمیسیون انجام می‌شود و بهای ۳۲۰۰ قلم دارو نیز تغییری نکرده است. همچنین از کل فارماکوپه دارویی ۲۵۰۰ قلم دارو تحت پوشش بیمه بوده و ۲۵۰ داروی مهم دیگر هم به این فهرست اضافه خواهد شد.

به گفته هاشمی، وزیر بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرده ضمن کنترل دقیق و منظم بر عملکرد داروخانه‌های خصوصی و بیمارستانی و شرکت‌های پخش دارو و تجهیزات پزشکی و اطلاع رسانی به دارو‌های تحت پوشش به منظور جلوگیری از اشاعه کمبود‌های کاذب دارویی و افزایش اطمینان مصرف کنندگان و بیماران مخصوصا بیماران خاص و صعب العلاج از نحوه ارائه و کیفیت خدمات داروخانه‌ها نسبت به بازدید‌های میدانی مستمر به صورت ویژه و در قالب مانور‌های نظارتی اقدام کنند.

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها نیز موظفند با نظارت بر قیمت، رعایت تعرفه‌های مصوب قانونی و سود توزیع و عرضه در صورت مشاهده تخلف گرانفروشی و افزایش قیمت دارو و تجهیزات پزشکی، کم فروشی و احتکار و انبارداری غیرمجاز با متخلفین برخورد قانونی و گزارش اقدامات را ماهانه به سازمان غذا و دارو ارسال کنند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ