کد خبر: ۱۸۹۴۴۸
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۲

راه مذاکرات با حضور مورا هموار شد/ غربی‌ها کار ناتمام را تمام می کنند
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و نماینده مجلس:

راه مذاکرات با حضور مورا هموار شد/ غربی‌ها کار ناتمام را تمام می کنند

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و نماینده مجلس اعلام کردند راه ادامه مذاکرات وین با حضور فرستاده ویژه اروپا هموار شده و غربی‌ها کار ناتمام را تمام می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشست ایران و جهان عرب در دوحه درباره برجام ، گفت: ایران بدون وابستگی به فناوری هسته‌ای دست یافته­‌ و توسعه این حوزه صلح­‌آمیز بومی را جزو منافع ملی‌ می‌داند. دیگران مجاز نیستند تعیین کنند ایران حق دستیابی به فناوری هسته‌ای دارد یا خیر.

وی ادامه داد: ایران بارها اعلام کرده فقط قصد بهره‌برداری صلح آمیز از انرژی هسته‌ای دارد. در مذاکرات هم موضوعات کمی باقی مانده که باید حل شود. انریکه مورا فرستاده ویژه اتحادیه اروپا هم اخیرا به تهران آمد و راه ادامه مذاکرات هموار شد.

عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم با اشاره به جلسه با علی باقری، گفت: بیش از ۸۰ درصد موارد   اختلاف با غرب طی مذاکره شفاهی حل شده‌ و توافق دور از دسترس نیست. در مذاکرات وین کار تمام شده و غربی‌ها برمی گردند تاکار ناتمام را تمام کنند. ایران به دنبال نتیجه بهتر و به شرط جدیت و شفافیت طرف مقابل است.

وحید جلال زاده رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم اعلام کرد: فرستاده اتحادیه اروپا سعی دارد آمریکا و ایران را به یکدیگر نزدیک کند اما بدون شک تهران آنچه که باید انجام می‌شد را مورا انتقال داد و امید است وی نیز به درستی نظرات را به طرف آمریکایی منتقل کند. ایران به دنبال فرسایش مذاکرات نبوده و خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات وین است.

وی ادامه داد: نگاه معاون سیاسی وزارت خارجه  این است که مذاکرات ادامه دارد و سفرهای  مورا به تهران و نامه‌نگاری‌ها به منزله ادامه مذاکرات است و موضوع بن‌بست مذاکرات را وارد نمی‌دانست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ