کد خبر: ۱۸۹۵۱۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۳/۴

آئین‌نامه تخصیص سهام به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز دیگر تصویب می شود
وزیر اقتصاد :

آئین‌نامه تخصیص سهام به صندوق بازنشستگی تا ۴۰ روز دیگر تصویب می شود

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه تخصیص سال گذشته سهام منجر به گره‌گشایی صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری نشد از تصویب آئین‌نامه تخصیص سهام به صندوق تا ۴۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی با حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد احکام مستمری بازنشستگان و اعطای سهام تکلیفی دولت بابت رد دیون به صندوق بازنشستگی گفت: دولت مکلف است برای رد دیون به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی، بخشی از سهام شرکت‌ها را واگذار کند.

وی ادامه داد: بر همین اساس ، آئین‌نامه مستقلی برای صندوق بازنشستگی آماده شده که طی 30 تا 40 روز آینده در دولت نهایی می‌شود.

وی افزود: بازنشستگان سال گذشته متأثر از مصوبه مرداد دولت قرار گرفتند. زیرا سهامی که باید به بازنشستگان اختصاص می‌یافت، ایراد داشت و این سهام منجر به گره‌گشایی صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری نشد اما در سال جاری خبرهای خوبی برای بازنشستگان خواهد بود.

براساس این گزارش محسن علیزاده نماینده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم گفت: از جمله مشکلات بازنشستگان این است که باید بخشی از تسهیلات کسب و کار را در اختیار داشته باشند تا بتوانند برای اشتغال جوانان گره‌گشایی کنند. منابع صندوق بازنشستگی متعلق به بازنشستگان بوده و نمایندگان تمام قد از افزایش حقوق و مستمری بازنشستگان متأثر از مصوبه شورای عالی کار دفاع می‌کنند.

وی افزود: به علت افزایش 57 درصدی حداقل حقوق کارگران، برخی واحدهای تولیدی کوچک به تعدیل نیرو روی می‌آورند. از دولت درخواست می‌شود با امهال تسهیلات عقب‌افتاده واحدهای تولیدی کوچک به ماندگاری آنها کمک کنند تا منجر به تعدیل نیرو نشود. زیرا افزایش حداقل حقوق کارگران حق آنان است و از سال‌های قبل به خاطر تورم این حداقل حقوق عقب مانده بود و باید کاری کرد تا از بنگاه‌های کوچک حمایت شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ