کد خبر: ۱۸۹۵۳۹
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۳/۴

چند برنامه برای حل مشکل ریزگردها : از اعزام هیات بررسی و تا برگزاری جلسه
در پی تماس ایران با چند کشور همسایه رخ داد:

چند برنامه برای حل مشکل ریزگردها : از اعزام هیات بررسی و تا برگزاری جلسه

رایزنی وزیر خارجه ایران با وزیران خارجه چند کشور همسایه ، مقرر شد ضمن اعزام هیات بررسی و جلب مشارکت عربستان ، جلسه تخصصی برگزار شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین امیرعبداللهیان در راستای حل معضل گرد و غبار با وزیران خارجه سوریه، عراق و کویت، رایزنی و بر حساسیت و فوریت مدیریت این معضل تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، توافق شد هیئت فنی کارشناسی متشکل از سازمان محیط زیست و وزارت خارجه و سایر نهادهای ذیربط سریعا عازم عراق و سوریه شده تا به صورت میدانی و در تبادل نظر و همفکری، همکاری جمعی منطقه‌ای برای مقابله با ریزگردها را در دستور کار پیگیری سریع قرار داده و راهکارهای موثر و فوری را بررسی کنند.

بخشی از این همکاری منطقه‌ای به مشارکت و همکاری عربستان مربوط می‌شود که مقرر شد وزیر خارجه عراق این موضوع را با همتای عربستانی پیگیری کند. همچنین مقرر شد نشست مشترک منطقه‌ای تخصصی برگزار شود. وزیر خارجه کویت هم قول پیگیری موضوع اعزام هیات فنی ایرانی را داد.

پیش از این امیرعبداللهیان در گفتگوی تلفنی با همتای ترکیه نیز این موضوع را مورد رایزنی قرار داد و وزیرخارجه ترکیه نیز آمادگی برای مشارکت و همکاری فعال در این زمینه را اعلام کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ