کد خبر: ۱۸۹۵۴۴
۱۰:۶ - ۱۴۰۱/۳/۴

چالش های بازار مسکن چین با افت ۲.۵ تا ۲۵ درصدی در فروش و سرمایه گذاری
طبق نظرسنجی ها در سال ۲۰۲۲ اعلام شد:

چالش های بازار مسکن چین با افت ۲.۵ تا ۲۵ درصدی در فروش و سرمایه گذاری

طبق جدیدترین نظرسنجی، فروش و سرمایه گذاری مسکن در بازار چین طی نیمه نخست سال با ۲۵ و ۵ درصد کاهش و سال ۲۰۲۲ با افت ۱۰ و ۲.۵ درصدی روبرو می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد، چالش ها و مشکلات بخش مسکن چین در سال 2022 بدتر از قبل خواهد شد.

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند قیمت مسکن در چین طی سال جاری تغییر چندانی نخواهد کرد ولی فروش و سرمایه گذاری با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

در حالی که دولت و بانک مرکزی چین سعی کردند با اجرای سیاست های محرک مالی و پولی به بازار مسکن رونق بخشند ولی ادامه محدودیت های کرونایی موجب شکننده تر شدن تقاضای مسکن شده است.

بازار مسکن چین که نقش مهمی در رشد اقتصادی این کشور دارد، سال گذشته پس از آن تضعیف شد که دولت با افزایش پرداخت وام به انبوه سازان و پیمانکاران مخالفت کرد. از ابتدای سال تاکنون بیش از 100 شهر چین اقداماتی را برای رونق تقاضای مسکن انجام داده اند.

تحلیلگران پیش بینی می کنند چشم انداز بازار مسکن چین در سال 2022 نیز ضعیف خواهد بود. برآوردها نشان می دهد قیمت مسکن سال جاری با افت 1.3 درصدی در شش ماه نخست روبرو شود. البته قیمت مسکن در چین برای کل سال 2022 ثابت خواهد ماند.

کارشناسان اقتصادی معتقدند فروش مسکن در بازار چین در شش ماه نخست سال 25 درصد کاهش خواهد یافت. این رقم برای کل سال 2022 با افت 10 درصدی روبرو می شود. سرمایه گذاری در بخش مسکن چین نیز در شش ماه نخست سال 5 درصد و برای کل سال 2022 بیش از 2.5 درصد کاهش خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ