کد خبر: ۱۸۹۶۱۲
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۳/۷

۱۰ سال آینده دهه تعیین کننده قرن است/ موضع آمریکا در برابر چین
بایدن :

۱۰ سال آینده دهه تعیین کننده قرن است/ موضع آمریکا در برابر چین

رئیس جمهور آمریکا با اعلام اینکه ۱۰ سال آینده، دهه تعیین کننده این قرن خواهد بود درباره چین و روسیه اعلام موضع کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، جو بایدن اعلام کرد: اقدامات پوتین با هدف بی طرف کردن تمام اروپا مانند فنلاند انجام شد اما در مقابل باعث شد تا تمام اروپا به ناتو جذب شود.

وی ادامه داد: سیاست خارجی دولت آمریکا بر پایه قدرت همکاری با متحدان و شرکا است. با وجود اینکه روسیه از پیشرفته‌ترین سلاح‌های جهان استفاده می‌کند، قوی‌ترین ابزار آمریکا، شبکه بی‌نظیری از اتحادهای جهانی است. همه چیز به سرعت در حال تغییر بوده ۱۰ سال آینده ، دهه تعیین کننده این قرن خواهد بود. زیرا چگونگی جهان و ارزش‌های آن را نه تنها برای آینده نزدیک بلکه برای نسل‌های بعدی شکل خواهند داد.

بایدن، پوتین را به دلیل جنگ بی رحمانه به اوکراین مورد انتقاد قرار داد و وی را متهم به تلاش برای از بین بردن فرهنگ اوکراین کرد و افزود: پوتین نه تنها در تلاش است اوکراین را تصرف کند بلکه می خواهد فرهنگ و هویت مردم اوکراین را از بین ببرد و به مدارس، مهدکودک‌ها، بیمارستان‌ها و موزه‌ها حمله می‌کند. جنگ اوکراین حمله مستقیم به اصول اساسی نظم بین‌المللی مبتنی بر قانون است.

مقابله آمریکا با چین

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به شی جین پینگ رئیس جمهور چین گفت: در یک مبارزه جهانی بین نظام های خودکامه و دموکراتیک زندگی می‌کنیم. زمانی که شی جین پینگ برای تبریک پس از انتخابات تماس گرفت، گفت در قرن ۲۱ دموکراسی ها ناکارآمد هستند و نظام های خودکامه جهان را اداره خواهند کرد. همه چیز به سرعت در حال تغییر است. دموکراسی‌ها نیاز به اجماع دارند و این امر زمان می‌برد. اما اشتباه می‌کند.

پیش از این آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با اذعان به قدرت پکن و بیان این ادعا که آمریکا به دنبال جنگ سرد با چین نیست، گفت: به رغم جنگ اوکراین، چین همچنان بزرگترین چالش برای نظم جهانی است. وزارت خارجه آمریکا در حال ایجاد نهادی به نام خانه چین برای هماهنگ کردن سیاست‌ها در ارتباط با مناطق و موضوعات مختلف است.

وی افزود: اولین بخش از راهکار دولت آمریکا برای مقابله با چین، سرمایه گذاری در نوآوری و صنعت بوده و از کنگره آمریکا درخواست می شود بودجه تحقیق و توسعه در زمینه های هوش مصنوعی، بیوتکنولوژی و محاسبات کوانتومی افزایش یابد. قانونگذاران مجلس نمایندگان و سنا در حال بررسی ادغام قوانینی با هدف افزایش سرمایه گذاری در داخل آمریکا برای رقابت با چین در عرصه جهانی هستند و این قانون نوآوری و رقابت آمریکا نام دارد.

بلینکن ادامه داد: براساس گفته بایدن، حزب کمونیست چین علیه این قانون لابی می‌کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ