کد خبر: ۱۸۹۶۱۷
۱۱:۳ - ۱۴۰۱/۳/۷

مجارستان مانع از تحریم کامل نفت روسیه توسط اروپا شد
در پی اجرای بسته ششم:

مجارستان مانع از تحریم کامل نفت روسیه توسط اروپا شد

اتحادیه اروپا درباره ششم دور تحریم‌های مسکو اعلام کرد: نفت روسیه تحریم می‌شود اما خط لوله دروژبای برای مدتی از تحریم‌ها معاف است تا کمیسیون اروپا و مجارستان این مشکل را حل کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا تلاش کرد به قراردادی برای تحریم واردات دریایی نفت روسیه برسد اما قرار است واردات نفت این کشور از طریق خط لوله همچنان ادامه داشته باشد تا اتحادیه بتواند مجارستان را به امضای این قرارداد راضی کند و تحریم‌های جدید علیه مسکو اجرا شود.

براساس این گزارش این قرارداد پس از شکست یک ماهه مذاکرات در اجلاس 30 و 31 ماه مه توسط سران دولت‌های اتحادیه اروپا امضا خواهد شد.

مجارستان تا به امروز مانع اجرای ششمین بسته تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه شده و اعلام کرد توقف واردات نفت روسیه ضربه سختی به اقتصاد خواهد زد. چون راهی به دریا ندارد و نمی‌تواند به‌راحتی نفت را از منابع دیگر تامین کند. به‌این‌ترتیب اجرای این بسته تحریمی به تعویق افتاد.

سایر مفاد این بسته عبارتند از قطع ارتباط بزرگ‌ترین بانک روسیه اسبربانک از سیستم پیام دهی سوئیفت، ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی در اتحادیه اروپا و اضافه کردن اسامی بیشتر به فهرست افراد برای مسدود شدن سرمایه‌ها یا افرادای که نمی‌توانند وارد اتحادیه اروپا شوند.

مقامات اتحادیه اروپا با تاکید بر تحقیر آمیز بودن حذف نفت روسیه از این بسته تحریمی به‌ دلیل مخالفت مجارستان اعلام کردند: نفت روسیه تحریم می‌شود اما خط لوله دروژبای این که نفت را به مجارستان می‌رساند برای مدتی از تحریم‌ها معاف است تا کمیسیون اروپا و مجارستان زمان کافی برای حل این مشکل داشته باشند.

مجارستان اعلام کرد به 4 سال زمان برای بی‌نیازی از نفت خام روسیه و به حدود 750 میلیون یورو سرمایه‌گذاری برای ارتقاء پالایشگاه‌ها و توسعه خط لوله واردات نفت از کرواسی نیاز دارد. این کشور با تاکید به هزینه 18 میلیارد یورویی برای دور کردن بلندمدت اقتصادش از نفت روسیه اعلام کرد برای تامین هزینه چنین انتقالی به اتحادیه اروپا امید دارد.

خط لوله دروژبا از اسلواکی، جمهوری چک و مجارستان می‌گذرد. یعنی 3 عضو اتحادیه اروپا محصور در خشکی، بیشترین مشکل را برای پیدا کردن جایگزین برای نفت روسیه داشته و مخالف تحریم نفتی هستند.

تنها یک‌چهارم واردات نفت اتحادیه اروپا از روسیه توسط خط لوله انجام می‌شود و سه‌چهارم دیگر با نفت‌کش حمل می‌شود. بنابراین تحریم واردات دریایی نفت روسیه هنوز هم می‌تواند تاثیر شدیدی بر درآمد نفتی این کشور گذاشته و توانایی آن برای تامین مالی جنگ در اوکراین را کاهش دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ