کد خبر: ۱۸۹۶۱۶
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۳/۷

تخلف شهرداری آبادان محرز شد/ بی توجهی دادستانی و وزارت راه+ واکنش دادستان
در آخرین تحولات مربوط به ساختمان متروپل:

تخلف شهرداری آبادان محرز شد/ بی توجهی دادستانی و وزارت راه+ واکنش دادستان

تخلف شهرداری آبادان در مجوز ساختمان ۴ طبقه به جای ۱۰ طبقه متروپل محرز بوده و دادستانی آبادان و وزارت راه هم به تذکرات و مکاتبات نظام‌مهندسی توجه نکرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تعداد جانباختگان ریزش ساختمان متروپل آبادان درحالی در هفتمین روز به ۲۸ نفر رسیده و آوار برداری شبانه روز و اعتراضات مردمی ادامه دارد که محمدرضا کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در تلویزیون گفت: شهرداری آبادان مالک مشارکتی متروپل بوده و تعارض منافع صورت گرفته و طی آن مجوز ۴ طبقه به ۱۰ طبقه تغییر داده بودند.

وی ادامه داد: ، شهرداری، شورای شهر ، دادستانی و فرمانداری آبادان و وزارت راه به تذکرات و مکاتبات نظام‌مهندسی توجه نکرده بودند و تخلفات به قدری محرز بود که افراد عادی هم با دیدن ساختمان متوجه می‌شدند. مکاتبات زیادی هم انجام شد اما انگار صرفا برای رفع تکلیف بوده‌ و اراده جدی برای توقف کار وجود نداشت.

محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور هم ضمن اعلام بی اطلاعی از میزان تقصیر دادستان آبادان، گفت: هر مقامی با هر سمتی که در حادثه متروپل نقش داشته‌ باشند تحت تعقیب قرار خواهد گرفت و قطعا در برخورد با دادستان، بازپرس و دادیار در صورت تقصیر، کوتاهی نخواهد شد.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور هم از عدم توجه شهرداری، وزارت راه و دادستانی به اطلاع رسانی مکرر در تخلفات ساختمان متروپل و شروع به ساخت قبل از دریافت مجوز خبر داد.

دادستان خوزستان هم از دستگیری ۱۳ نفر از مسببان حادثه و شروع بکار هیئت هفت نفره کارشناسان خبره استان برای رسیدگی به موضوع و تعیین ابعاد حادثه خبر داد.

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران نیز گفت: بخش باقی‌مانده متروپل ، بسیار خطرناک بوده و احتمال ریزش وجود دارد. به همین دلیل شتاب در انجام عملیات اولویت نیست. تجهیزات پیشرفته آواربرداری هم به آبادان منتقل شده و کمبودی نیست.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ