کد خبر: ۱۹۱۵۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۶

واکنش به مواضع عجیب وزیر صنعت درباره سامانه یکپارچه خودرو و بورس کالا!
عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس مطرح کرد:

واکنش به مواضع عجیب وزیر صنعت درباره سامانه یکپارچه خودرو و بورس کالا!

عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در واکنش به اظهارات وزیر صنعت مبنی بر جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل ایجاد رانت گفت: رانت یعنی سامانه یکپارچه خودرو !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محسن علیزاده در واکنش به اظهارات وزیر صنعت مبنی بر جلوگیری از عرضه خودرو در بورس کالا به دلیل ایجاد رانت به ایلنا گفت: متاسفانه اقدامات اخیر و شیوه فروش چندین ماهه خودرو به روش قرعه کشی، حاصلی جز فرهنگ دلال پروری و ورود تقاضای سفته بازانه به بازار خودرو نداشت. وقتی در روند قیمت های دستوری، نرخ خودرو نصف قیمت های بازار اعلام می شود، مشخص است میلیون ها تقاضای غیر واقعی برای خرید خودرو صف می بندند. آن وقت اعلام می شود عرضه خودرو در بورس که قیمت ها براساس رقابت شکل می گیرد، رانت زا است!

وی افزود: این اقدامات علاوه بر به هم ریختن بازار خودرو، مستقیما به زیان تولید و سهامداران شرکت های خودرویی تمام می شود و استدلال ها برای اصرار بر شیوه های فعلی آن هم بدون توجه به شرایط تولید جای تعجب دارد. در شرایطی اعلام می شود تعلیق شبانه عرضه خودرو در بورس کالا جای تقدیر دارد که این اقدام جز سلب اعتماد سهامداران نتیجه نداشت.

علیزاده ادامه داد: رانت یعنی سامانه یکپارچه خودرو که به دلیل اختلاف شدید قیمتی با صف میلیونی متقاضیان روبرو است. اگر عرضه ها انجام و ادامه پیدا می کرد، شک نکنید دولت هم از بسیاری از گرفتاری های فعلی در حوزه نظارتی و قیمتی به دلیل واقعی شدن قیمت و میزان تقاضا، خلاص می شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ