کد خبر: ۱۹۱۸۷۵
۰:۰ - ۱۴۰۱/۴/۱۵

گزارش بانک مرکزی از رشد ۳۵ درصدی سپرده‌های بانکی در اردیبهشت

گزارش بانک مرکزی از رشد ۳۵ درصدی سپرده‌های بانکی در اردیبهشت

بانک مرکزی اعلام کرد: سپرده‌های بانک های بورسی و دولتی در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد رشد بیشتر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی اعلام کرد: ۳۵ درصد مانده سپرده‌ها رشد و ۳۴.۹ درصد نیز مانده کل تسهیلات به سپرده‌ها در اردیبهشت سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. بانک‌ها به عنوان واسطه وجوه سپرده‌های سپرده گذاران را دریافت و به صورت وام و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند.

بر اساس این گزارش، آخرین وضعیت مانده سپرده‌ها و تسهیلات اعطایی نشان می دهد مانده کل سپرده‌ها در اردیبهشت‌ بیش از ۵۶.۸۱ هزار میلیارد ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۲.۷ درصد افزایش داشته است.

بیشترین مبلغ سپرده‌ها مربوط به تهران با مانده ۳۰.۷۳ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به کهگیلویه و بویراحمد با ۱۵۱ هزار میلیارد ریال است. مانده کل تسهیلات نیز ۴۱.۸۶ هزار میلیارد ریال بود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۰.۸۳ هزار میلیارد ریال بود ۳۴.۹ درصد و نسبت به پایان سال قبل ۴۴۶ هزار میلیارد ریال برابر با ۱.۱ درصد افزایش یافته است.

بیشترین مبلغ تسهیلات مربوط به استان تهران با مانده ۲۵.۸۸ هزار میلیارد ریال و کمترین مبلغ مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با رقم ۱۴۹ هزار میلیارد ریال بود.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها بعد از کسر سپرده قانونی ۸۱.۹ درصد است که در پایان اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۳ درصد افزایش و نسبت به پایان سال قبل ۱.۳ واحد درصد کاهش یافته است.

نسبت تسهیلات به سپرده‌ها هم تهران ۹۲.۴ درصد و در کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۰.۹ درصد است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ