کد خبر: ۱۹۲۴۴۱
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۵/۱

تولید سالانه سه هزار مگاوات برق شکست خورد/ قیمت گاز برای تولید برق
وزیر صنعت :

تولید سالانه سه هزار مگاوات برق شکست خورد/ قیمت گاز برای تولید برق

وزیر صنعت گفت: برای تامین برق و جبران عقب‌ماندگی باید سالانه سه هزار مگاوات برق تولید می‌شد اما عملی نشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی‌امین در رابطه با وضعیت تامین برق به ایسنا گفت: در ۱۰ سال گذشته باید سالانه سه هزار مگاوات نیروگاه برای تامین برق احداث می‌شد که انجام نشده و عقب‌ماندگی شدیدی در حوزه ساخت نیروگاه‌ وجود دارد. حجم بالای صنعت به ویژه در ساوه که قطب صنعتی به شمار می‌رود، متناسب با زیرساخت‌های لازم نظیر مسکن رشد نکرده است.

 وی افزود: باید با تخصیص زمین و منابع و تسهیلات از طریق دولت و مشارکت شرکت‌های تولیدی مشکل مسکن نیروی کار در جوار شهرک‌های صنعتی برطرف شود و کارگران با برخورداری از سرپناه با تلاش بیشتری به کار و تولید بپردازند.

این مقام مسئول ادامه داد: در اجرای قانون ارزش افزوده نباید سهم‌ها به مساوات تقسیم شود. در شهرهای صنعتی آلایندگی‌ها و تبعات منفی آن گریبانگیر مردم است و تقسیم مساوی اعتبارات خیلی معقول نیست. باید از طریق افزایش منابع کمبودها برطرف و اقدامات حمایتی لحاظ شود.

فاطمی‌امین توضیح داد: برای جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته در ساخت نیروگاه باید دو اقدام کوتاه‌مدت و بلندمدت صورت گیرد که اقدام کوتاه‌مدت مدیریت برق برای جلوگیری از قطعی برق بود و با هماهنگی وزارت صنعت و نیرو، قطعی برق منظم‌تر صورت گرفت.

وی گفت: وزارت صنعت احداث ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه برق را به عنوان اقدام بلندمدت آغاز کرده و به تمام واحدهای تولیدی و صنعتی با نیاز بالای مصرف برق توصیه می‌شود نسبت به احداث نیروگاه اقدام کنند تا اقدامات حمایتی گیرد. طبق قانون مجلس، نرخ گاز برای تولید برق در واحدهای صنعتی و تولیدی معادل قیمت گاز نیروگاه‌ها است.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ