کد خبر: ۱۹۲۵۱۳
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۳

وعده وزیر اقتصاد به کاهش سود بین بانکی۲۱.۳۱ درصدی توسط شورای پول و اعتبار

وعده وزیر اقتصاد به کاهش سود بین بانکی۲۱.۳۱ درصدی توسط شورای پول و اعتبار

وزیر در واکنش به افزایش سود بین بانکی ۲۱.۳۱ درصدی وعده داد این موضوع در شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری حل خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی درباره عبور سود بین بانکی از ۲۱.۳۱ درصد، گفت: سیاست اقتصادی دولت در تثبیت سود بین بانکی ۲۰ درصدی تغییر نکرده و برای حل این مسئله در شورای پول و اعتبار تصمیم‌گیری خواهد شد.  

وی افزود: رفع نیازهای خرد مردم با پرداخت وام قرص‌الحسنه از برنامه‌های جدی دولت است و سال گذشته سرمایه بانک مهر افزایش یافت و قرار است قبل از پایان سالجاری بازهم بیشتر شود تا قدرت وام دهی افزایش یابد. این بانک کمترین تسهیلات معوق یا غیرجاری دارد و در طول فعالیت دولت بیش از ۸۰ درصد منابع بانک مهر افزایش پیدا کرده و بیش از ۲.۷ میلیون وام قرض الحسنه داده است.

این مقام مسئول ادامه داد: بانک ها برای کنترل‌های بیشتر قدینگی محدویت‌های بیشتری برای به ویژه وام‌های خرد و قرض‌الحسنه مواجه شده‌اند که موجب نارضایتی متقاضیان شده اما با توجه به تاکید رئیس جمهور مبنی بر تسهیل دسترسی مردم به وام قرص‌الحسنه باید منابع بانک‌های قرض‌الحسنه افزایش یابد. حتی لازم است دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی گردش منابع بیشتری در بانک‌های قرض‌الحسنه داشته باشند.

خاندوزی با وعده سال مثبت بانک‌های قرض‌الحسنه درباره جزئیات آیین‌نامه تسهیلات تبصره ۱۸ توضیح داد قانون‌گذار از پنج سال پیش تسهیلات کمک به اشتغال و تولید را در تبصره ۱۸ قانون بودجه تجمیع و از سال گذشته با تسهیلات بانک ها تلفیق کرد تا به صورت اهرمی عمل کند. بر اساس این آیین‌نامه این تسهیلات، دستگاه‌های اجرایی پس از تایید اجرای طرح‌های اشتغالزایی می‌توانند با نرخ سود ۹ درصد از تسهیلات اشتغال بهره‌مند شوند.

وی افزود: البته سود این تسهیلات برای برخی بخش‌های تولیدی بسته به تناسب موضوعات مختلف ۱۲ درصد است و ۱۰ درصد از کل این تسهیلات به اشتغال در حوزه دانش‌بنیان اختصاص و ۵۰ درصد هم صرفا به تولیدات صادراتی محور اعطا می‌شود. همچنین هر استان بسته به شاخص بیکاری و محرومیت می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

خاندوزی همچنین در جلسه با مسئولان بانک سپه بر ضرروت تمرکز بانک‌ها به مباحث مالی تاکید کرد و خواهان عدم فعالیت در خرید و فروش املاک و مستغلات شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ