کد خبر: ۱۹۲۶۳۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۸

برآورد نرخ رشد سالانه ۳.۴ درصدی صنعت نفت و گاز ایران تا ۵ سال آینده

برآورد نرخ رشد سالانه ۳.۴ درصدی صنعت نفت و گاز ایران تا ۵ سال آینده

افزایش سرمایه‌گذاری در پروژه‌های اکتشاف و تولید و خط لوله نفت و گاز باعث رشد سالانه ۳.۴ درصدی صنعت انرژی ایران طی ۵ سال آینده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، به نقل از بیزینس وایر، پیش‌بینی می‌شود نرخ رشد سالیانه صنعت نفت و گاز ایران بین سال‌های 2022 تا 2027 برابر با 3.4 درصد باشد. همه‌گیری کرونا به‌خاطر کاهش قیمت نفت تاثیر منفی بر صنعت نفت و گاز ایران داشت اما انتظار می‌رود اوج دوباره تقاضا برای نفت و گاز طی دو سال گذشته تأثیرات این همه‌گیری را از بین ببرد.

براساس این گزارش، درآمد شرکت‌های نفت و گاز به‌خاطر قرنطینه‌های غیرمنتظره کاهش‌یافته بود اما عواملی مانند افزایش ظرفیت خط لوله گاز طبیعی و بالا رفتن تقاضا برای محصولات نفتی باعث توسعه بازار در 5 سال آینده خواهد شد. البته بی‌ثباتی بالای قیمت نفت خام ممکن است رشد بازار نفت و گاز ایران را هم آهسته کند.

ظرفیت تولید ایران به‌ علت توسعه چندین پروژه نفت و گاز رو به‌ افزایش است. به‌علاوه انتظار می‌رود بخش اکتشاف و تولید بزرگ‌ترین بخش صنعت نفت و گاز ایران در 2021 باشد و همچنان برتری را نسبت‌به سایر بخش‌ها حفظ کند.

طرح‌های قابل‌توجه بسیاری در زمینه اکتشاف هیدرات گاز که فرصت بزرگی برای شرکت‌های نفتی است و می‌تواند تولید گاز طبیعی ایران را افزایش دهد
در خلیج‌ فارس انجام‌شد. افزایش سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولید و اکتشاف و همچنین خط لوله نفت و گاز بازار انرژی ایران را توسعه خواهد داد.

ایران قصد دارد برای تقویت تولید نفت، تولید از میدان نفتی آزادگان جنوبی را تا 320 هزار بشکه در روز در ابتدای سال آینده میلادی افزایش دهد. این میدان نفتی در زمستان گذشته یک قرارداد 5.6 میلیارد دلاری امضا کرده و یک شرکت داخلی در حال توسعه و تکمیل آن است.

تولید گاز طبیعی هم یکی دیگر از منابع درآمد ایران خواهد بود. تولید گاز طبیعی برخلاف نفت خام به‌سرعت در حال افزایش است. ایران در 2020 حدود 250.8 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی تولید کرد که بالاتر از 241.4 میلیارد مترمکعب تولید شده در 2019 بود. با توجه به افزایش تقاضا برای گاز طبیعی در بازار جهانی این روند طی 5 سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ