کد خبر: ۱۹۲۶۸۷
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۵/۸

۵۶ فوتی سیلاب های اخیر و درگیری ۶۳ شهر در ۱۸ استان با سیل و خرابی‌ها

۵۶ فوتی سیلاب های اخیر و درگیری ۶۳ شهر در ۱۸ استان با سیل و خرابی‌ها

شمار جانباختگان سیل در سراسر ایران به ۵۶ نفر از جمله سه تبعه خارجی رسید و ۶۳ شهرستان در ۱۸ استان درگیر سیل و خرابی‌ها شده‌اند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آخرین تحولات ناشی از تبعات باران های موسمی و سیلاب ها نشان می دهد تاکنون ۶۳ شهرستان در ۱۸ استان درگیر سیل و خرابی‌ها شده‌اند و طبق اعلام جمعیت هلال احمر، ۳۸۵ نقطه ایران، ۲۰ استان، ۱۱۱ شهرستان و ۲۹ محور مواصلاتی متاثر از سیلاب است.

براساس این گزارش، شمار جانباختگان سیل در سراسر ایران هم به ۵۶ نفر و شامل ۱۸ نفر در امام‌زاده داوود و ۱۴ نفر در زریندشت فیروزکوه و سه تبعه خارجی در مرزن آباد است. ۲۸ نفر به همراه هشت تبعه خارجی نیز مفقود شده اند .

همچنین درحالی جاده‌های اصلی استان‌های سیل زده به همراه جاده هراز و چالوس و آزاد راه شمال بسته شده که کاخ سعدآباد هم به دلیل احتمال خروشان شدن رودخانه دربند، امروز و فردا تعطیل شد.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی هم اعلام کرد: مسیرهای ۶ استان به دلیل وقوع سیل مسدود بوده که شامل آزاد راه تهران-شمال و کرج-چالوس، کن - امام زاده داود، شهداد - نهبندان، رفسنجان - انار، بابک - انار، انار - یزد، انار - مهریز در استان کرمان، سی سخت - پادنا در کهکیلویه و بویراحمد، پادنا - بیده در اصفهان، ایرانشهر - خیرآباد، ایرانشهر - مهرستان، دلگان - ایرانشهر و دلگان - زهکلوت در استان سیستان و بلوچستان است.

در این میان محمدحسن نامی رئیس مدیریت بحران کشور درباره فوت ۲۲ شهروند در سیل استهبان استان فارس گفت: قبل از باران و شروع سیل، هوا آفتابی بود و باور سیلاب برای افرادی که با خودرو داخل رودخانه رفته بودند، سخت بود. مردم استهبان نیز در جریان احتمال وقوع سیل قرار گرفته بودند اما انتظار سیل نداشتند. بنابراین همه تلفات مروبط به گردشگران بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ