کد خبر: ۱۹۲۷۱۲
۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۵/۹

احتمال اخراج علی بابا از بورس آمریکا منجر به کاهش ۱۰ درصدی قیمت سهام شد

احتمال اخراج علی بابا از بورس آمریکا منجر به کاهش ۱۰ درصدی قیمت سهام شد

با تصمیم کمیسیون بورس آمریکا مبنی بر افزودن علی بابا به فهرست شرکت‌هایی که با خطر اخراج روبرو هستند، قیمت سهام این غول تجاری ۱۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ، هلدینگ علی بابا به فهرست شرکت‌هایی که با خطر حذف از کمیسیون بورس آمریکا روبرو هستند به دلیل امتناع پکن از موافقت با درخواست بررسی صورت‌های مالی اضافه شد.

براساس این گزارش، قیمت سهام علی بابا پس از اعلام تصمیم کمیسیون بورس آمریکا به روند نزولی ادامه داد و ۱۰ درصد کاهش یافت.

با آغاز شمارش معکوس برای حذف شدن شرکت‌های چینی از بازار سهام آمریکا، بعضی از این شرکت ها شامل علی بابا و کینگ سافت کلود هلدینگ به تازگی اعلام کردند به دنبال ثبت اولیه در بازار سهام هنگ کنگ هستند. این تغییر مکان بورس، ممکن است به شرکت‌های چینی کمک کند سرمایه گذاران چینی بیشتری را جذب کنند و برای سایر شرکت‌های چینی ثبت شده در بازار سهام آمریکا که در معرض حذف شدن هستند، مکان دیگری فراهم می‌کند.

پکن با رگولاتورهای آمریکایی درباره لجستیک فراهم کردن بررسی صورت‌های مالی شرکت‌های چینی ثبت شده در بازار نیویورک گفت و گو کرده و این امید را برانگیخته بود که توافقی در این زمینه صورت می‌گیرد. اما گری گنسلر رئیس این کمیسیون مکررا اعلام کرده معلوم نیست مقامات آمریکایی و چینی به توافق برسند. اگر رگولاتورهای آمریکایی و چینی به توافق نرسند، علی بابا بزرگترین شرکت چینی خواهد بود که از بورس‌ آمریکا اخراج می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ