کد خبر: ۱۹۲۷۵۱
۰:۱ - ۱۴۰۱/۵/۱۰

هشدار زرد هواشناسی تهران، آمار خسارات جانی و ۲.۵ هزار میلیارد تومانی سیل

هشدار زرد هواشناسی تهران، آمار خسارات جانی و ۲.۵ هزار میلیارد تومانی سیل

سازمان هواشناسی برای تهران هشدار زرد صادر کرد و آمار خسارات جانی سیل به تفکیک استان و ۲.۵ هزار میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت۷۳۵ مورد تخریب ابنیه و... اعلام شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در حالی از شب گذشته جاده کرج - چالوس و آزاد راه تهران - شمال در هر دو مسیر رفت و برگشت به علت آبگرفتگی و سیلاب تا اطلاع بعدی مسدود شده که حامد یزدی مهر مدیر‌کل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار زرد تداوم سامانه بارشی  توسط سازمان هواشناسی خبر داد که شامل نیمه شمالی استان و ارتفاعات بوده و صبح امروز تا سه‌شنبه پیش‌بینی شده است.

براساس این گزارش، سازمان مدیریت بحران هم اعلام کرد: طبق آخرین آمارها حداقل ۶۹ نفر در پی وقوع سیلاب های ایران فوت، ۴۵ نفر مفقود و ۴۱ نفر مصدوم شدند که شامل ۳۲ کشته، ۲۳ مفقود و ۱۵ مصدوم در تهران ، هفت و شش نفر در دو استان خراسان رضوی و مازندران و پنج نفر در هر یک از استان های سیستان و بلوچستان، یزد و لرستان ، سه نفر در دو استان کرمان و مرکزی است.

گمرک زاهدان هم از احتمال از بین رفتن ۳۰۰ تن برنج‌ باران‌زده خبر داد و اعلام کرد: هنوز برآورد دقیقی صورت نگرفته اما در کل گمرک زاهدان حدود ۴۵ هزار تن کالا وجود داشته که ۹۹ درصد آن برنج است.

سازمان امور عشایر هم از نبود غذا و خوراک برای مردم و دام و تلف شدن ۷ هزار راس دام عشایر خبر داد .

عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز درباره آمار اولیه خسارت سیل در توئیتر اعلام کرد: گزارشی از ۷۳۵ مورد تخریب ابنیه، محوطه های تاریخی، تاسیسات گردشگری و صنایع دستی در مناطق سیل زده با برآورد اولیه ۲.۵ هزار میلیارد تومان در دولت ارائه شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ