کد خبر: ۱۹۲۷۷۹
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۵/۱۰

راه اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه با امکان پاسخ به ۳ میلیون نفر/ قابلیت ها

راه اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه با امکان پاسخ به ۳ میلیون نفر/ قابلیت ها

مرکز ارتباط بازار سرمایه با امکان پاسخگویی به سه میلیون نفر و گزارش تخلفات به ناظر بازار و پیگیری نهادهای مالی نسبت به درخواست‌ها راه اندازی شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حمید اسکندری مدیرعامل توسعه مدیریت و آموزش در نشستی خبری درخصوص اقدامات شرکت توسعه مدیریت و آموزش بورس گفت: انتشار صورت‌های مالی برای نخستین بار طی سال جاری رخ داد که گزارش کامل و بی‌نقص از عملکرد حسابرس ارائه شد. اقدامات مهمی در حوزه فرهنگ سازی صورت گرفت که به عنوان یکی از ماموریت‌ها از سوی سازمان بورس محول شد.

وی افزود: با توجه به افزایش تعداد سهامداران طی دو سال گذشته و تغییر ترکیب سهامداران لازم بود حوزه فرهنگ سازی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و از این طریق با عموم مردم در ارتباط بود. حوزه سواد مالی یکی از اولویت‌ها بود که برنامه‌های جدی و کارآمدی در یان خصوص اجرا شد. برگزاری جشنواره آموزش بورس جزو نخستین اقداماتی بود که نوروز سال جاری در اراضی عباس آباد برگزار شد و تداوم اجرای این برنامه‌ها در دستور کار است.

این مقام مسئول ادامه داد: انتشارات بورس با تغییر ترکیب شورای نشو همراه بود و تلاش براین است تا دانش اقتصادی مورد توجه قرار گیرد. برای گسترش ارتباط‌ بازار سرمایه با شرکت‌های دانش بنیان، برنامه‌هایی در نمایشگاه کیش در نظر گرفته شد تا توانایی ها افزایش یابد و تامین مالی آنها انجام شود. همچنین گسترش مراکز آموزش و ارائه گواهینامه‌ها بصورت الکترونیکی در دستور کار است.

اسکندری عنوان کرد: در اصفهان، مشهد و تبریز آزمون‌ها در حال برگزاری است و برنامه‌ها در سایت وجود دارد. ۲۰ مرداد ماه مرکز آزمون کرمان راه‌اندازی می‌شود و جنوب شرق را با این مرکز پوشش خواهیم داد. امید است تا پایان سال با دستیابی به ۱۰ مرکز ، مسافت را برای مردم در راستای حضور در آزمون ها کاهش داد. تمدید گواهینامه‌ها نیز در حال ساماندهی است و این اقدام به‌زودی در سامانه مربوطه اجرایی می‌شود. در آینده با اظهار نظر از فعالان بازار، آزمون‌های حرفه‌ای بازبینی خواهد شد.

به گفته وی، جذب دانش‌پذیر برای دوره MBA در دانشگاه علامه طباطبایی، خوارزمی و مرکز مدیریت صنعتی انجام می‌شود. دانشگاه الزهرا در این زمینه تقاضایی داشت که مدارک در اختیار آنها قرار گرفت تا دوره‌های MBA در این مرکز هم برگزار شود. موافقت اصولی برای راه‌اندازی ۲ مرکز در تهران و دو مرکز در شهرستان انجام شده تا این چهار مرکز در کنار دیگر مراکز به برگزاری دوره MBA بپردازند.

اسکندری با اشاره به تاکید رییس جمهور برای حمایت از بازار سرمایه و استماع صدای مردم از راه اندازی مرکز ارتباط بازار سرمایه با قابلیت پاسخگویی به سه میلیون نفر در پایان سال گذشته خبر داد که طی دوره سه ماهه نحوه پاسخگویی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نیاز بازار این قابلیت وجود دارد تعداد در نظر گرفته شده افزایش یابد. امکان گزارش تخلفات احتمالی به ناظر بازار و نیز پیگیری نهادهای مالی نسبت به درخواست‌ها در این مرکز تماس وجود دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ