کد خبر: ۱۹۳۰۲۱
۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۵/۲۲

۶ بانک در اتصال به شبکه مالیاتی همکاری نکردند/ ارسال برخط اطلاعات
مدیرکل حسابرسی سازمان مالیاتی:

۶ بانک در اتصال به شبکه مالیاتی همکاری نکردند/ ارسال برخط اطلاعات

مدیرکل حسابرسی سازمان مالیاتی از عدم همکاری ۶ بانک و مؤسسه در اتصال به شبکه مالیاتی و دستور کار ارسال برخط اطلاعات برای انطباق حساب‌ شرکت‌ها و حساب جاری شرکا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاهین مستوفی با اشاره به لزوم بررسی حساب جاری شرکا در پرونده اشخاص حقوقی به مهر گفت: عمده فعالیت مودیان از این طریق انجام می‌شود. بنابراین تفکیکی میان حساب جاری شرکت و حساب شرکت‌ها وجود دارد و حتماً باید انطباق صورت گیرد تا بتوان به درآمد واقعی مودیان و اطمینان کامل از فرایند حسابرسی مالیاتی رسید.

وی افزود: عدم انطباق این حساب‌ها موجب فرار ماالیاتی می شد که برای رفع این مشکل در ماده ۱۶۹ مکرر، بانک‌ها از سال ۹۵ موظف شدند اطلاعات تراکنش‌های بانکی را در قالب بسته‌های مورد تفاهم در اختیار سازمان مالیاتی قرار دهند. با این حال برخی نواقص در ارائه اطلاعات موجب فرار مالیاتی و عدم کمک شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: از بین ۳۳ بانک و مؤسسه اعتباری، ۶ بانک و مؤسسه اعتباری همکاری نداشتند که با رویکرد جدید مالیاتی، تفاهم‌هایی با بانک مرکزی شد تا اطلاعات بصورت برخط ارسال شود. زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری در حال تکمیل است و به زودی بانک ها اطلاعات را بصورت برخط در اختیار نظام مالیاتی قرار می‌دهد که این موضوع به جلوگیری از فرار مالیاتی بسیار کمک می‌کند.

مستوفی گفت: از محل بررسی تراکنش‌های بانکی اشخاص حقیقی ۱۰ هزار میلیارد تومان شناسایی شد. بخشی از این افراد ممکن است در هیأت مدیره شرکت‌ها در حال فعالیت باشند که بخشی از فعالیت در حساب‌های شخصی گردش دارد. البته در بسیاری از موارد هم اشخاص حقوقی این موارد را رعایت کردند اما این کنترل باعث می‌شود آن دسته از اشخاصی که به نوعی فرار مالیاتی داشتند، شناسایی شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ