کد خبر: ۱۹۳۱۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۶

خروج ۱۱ خودرو از قرعه کشی + عرضه دو مرحله ای ۴ محصول دیگر در بورس
سخنگوی وزارت صنعت مطرح کرد:

خروج ۱۱ خودرو از قرعه کشی + عرضه دو مرحله ای ۴ محصول دیگر در بورس

سخنگوی وزارت صنعت از خروج ۱۱ محصول سه خودروساز از شمول قرعه کشی و عرضه دو مرحله ای چهار محصول ایران خودرو در بورس کالا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید قالیباف با بیان اینکه حذف تدریجی قرعه‌کشی خودرو یکی از سیاست‌های وزارت صنعت است به ایرنا گفت: این اقدام به‌ تدریج در حال انجام بوده و تاکنون ۱۱ خودرو شامل تارا دنده اتوماتیک و دستی، دنا پلاس توربو شارژ و توربو شارژ اتوماتیک از ایران‌ خودرو، ساینا اس، کوئیک اس، کوئیک آر با گیربکس معمولی و رینگ آلومینیومی و کوئیک با گیربکس معمولی از سایپا، ایکس ۵۵ اکسلنت اسپورت، ایکس ۵۵ پرو اکسلنت اسپورت و تیگو ۸ پرو پرمیوم از مدیران خودرو در طرح‌های مختلف مشارکت در تولید، پیش فروش، فروش فوق‌العاده و فروش فوری قرعه‌کشی خارج شدند.

وی افزود: بررسی روند قرعه‌کشی خودرو در سال جاری حاکی از آن است در هر مرحله تعداد بیشتری از خودروها از قرعه‌کشی خارج شدند و این مهم به دلیل افزایش تولید خودروی کامل بود. اکنون سایپا به‌جز خودروهای کوئیک اس و ساینا اس که هنوز در فرآیند قرعه‌کشی هستند، بقیه خودروها از قرعه‌ کشی خارج شده و بصورت پیش‌فروش عرضه می‌شوند.

این سخنگو ادامه داد: سال جاری با در پیش گرفتن شیوه قرعه‌کشی یکپارچه، برقراری ثبات در بازار مشاهده شد و رفتارهای هیجانی و تقاضاهای کاذب رو به کاهش گذاشت و در چند ماه اخیر قیمت‌ها در بازار روند کاهشی داشت. گام بعدی، حذف قرعه‌کشی‌ها در فروش فوق‌العاده خودرو بطور کلی خواهد بود و با افزایش تولید می‌توان تعداد خودروهای بیشتری را از طریق فروش فوق‌العاده از قرعه‌کشی خارج کرد.

قالیباف عنوان کرد: در ایران‌ خودرو، مسئله کمی متفاوت است و در گام نخست دو خودروی هایما و تارا را برای کشف قیمت پایه در بورس کالا عرضه کرد. در گام بعدی، خودروهای پژو پارس و پژو ۲۰۶ تیپ دو وارد بورس خواهد شد که در این صورت دست این خودروساز برای تامین نقدینگی در راستای رشد تولید و خروج خودروها از قرعه‌کشی بازتر می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ