کد خبر: ۱۹۳۱۶۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۵/۲۶

گزارش مرکز آمار از متوسط درآمد و هزینه سالانه خانوار شهری و روستایی
طی سال گذشته بررسی شد:

گزارش مرکز آمار از متوسط درآمد و هزینه سالانه خانوار شهری و روستایی

طبق اعلام مرکز آمار، متوسط درآمد و هزینه سالانه خانوار شهری به ۱۱۲ و ۹۲ میلیون تومان و در خانوار روستایی به ۶۴ و ۵۲ میلیون تومان طی سال گذشته رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مرکز آمار درخصوص میزان دخل و خرج ایرانیان در سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: متوسط درآمد سالانه خانوارهای شهری و روستایی با رشد ۵۰ و ۵۱ درصدی به ۱۱۲ و ۶۴ میلیون تومان رسید.

بر اساس این گزارش در مقابل، متوسط هزینه سالانه خانوار شهری و روستایی نیز با افزایش ۴۹ و ۵۲ درصدی از ۹۲ و ۵۲ میلیون تومان گذشت. تعدیل افزایش دخل و خرج خانوار با شاخص قیمت‌ها نشان می‌دهد آمارهای تورم‌ زدایی‌ شده افزایش واقعی درآمدها و هزینه‌های خانوار نسبت به سال قبل را تایید می‌کند. نابرابری درآمدی در بین خانوارها کاهشی بوده و در کاهش ضریب جینی (سنجش میزان نابرابری توزیع درآمد یا ثروت در جامعه) منعکس شد

در حالی که در خانوار شهری، هزینه کالاهای خوراکی رشد بیشتری نسبت به کالاهای غیرخوراکی داشته در خانوار روستایی، هزینه این دو گروه به یک اندازه رشد داشتند. آمارهای 5 سال اخیر نشان می‌دهد روند افزایش درآمد و مخارج خانوارهای شهری و روستایی سرعت گرفت و از رشد 15 درصدی در سال 96 به رشد 50 درصدی رسید.

تلگرام اصلی بورس پرس :http://t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ