کد خبر: ۱۹۳۲۸۷
۹:۲۶ - ۱۴۰۱/۵/۳۰

قیمت یوتیلیتی شرکت های پتروشیمی‌ مستقر در عسلویه فردا مشخص می‌شود

قیمت یوتیلیتی شرکت های پتروشیمی‌ مستقر در عسلویه فردا مشخص می‌شود

ماجرای شکایت برخی از پتروشیمی‌های فعال عسلویه از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درباره افزایش قیمت یوتیلیتی فردا با حکم دادگاه تجدید نظر شورای رقابت به پایان می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از نفتی ها، ماجرای شکایت برخی از پتروشیمی‌های فعال عسلویه از هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس درباره افزایش قیمت یوتیلیتی، فردا با حکم دادگاه تجدید نظر شورای رقابت به پایان می‌رسد.

بر اساس این گزارش، هنوز نتیجه معلوم نیست اما به دلیل حکم اولیه شورای رقابت که به نفع هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس صادر شده بود این بار نیز اغلب کارشناسان، تایید احتمالی حکم اولیه این شورا را پیش بینی می‌کنند! هرچند طی این مدت، شرکت‌های شکایت کننده تمام تلاش را برای برگرداندن حکم کردند اما باید دید در نهایت دادگاه تجدید نظر چه رایی صادر خواهد کرد.

اگرچه بسیاری از کارشناسان، عدم افزایش ۶ ساله قیمت یوتیلیتی را دلیلی بر افزایش یکباره ۲۷۵ درصدی قیمت یوتیلیتی از سوی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس می‌دانند اما بازهم شرکت‌های شکایت کننده معتقدند، چنین افزایشی حاشیه سود این شرکت‌ها را به شدت هدف گرفته و باعث ضررهای زیادی شده است.

این درحالی است که پیش ازاین نیز مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در جمع اعضای انجمن کارفرمایان پتروشیمی تاکید کرده بود این هلدینگ از واگذاری بخشی از سهام پتروشیمی مبین به شرکت‌های دیگر استقبال می‌کند و این آمادگی وجود دارد بخشی از سهام "مبین" را به هلدینگ‌های دیگر چون شستان و نفت و گاز پارسیان واگذار کنند.

با این حال باید دید در نهایت سرنوشت مبین در عسلویه با حکم دادگاه تجدید نظر شورای رقابت چگونه رقم خواهد خورد؟ و آیا هلدینگ‌های دیگر برای تامین یوتیلیتی ارزان‌تر به فکر سرمایه گذاری دراین شرکت یا رقیب آن پتروشیمی دماوند عسلویه خواهند افتاد؟

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ