کد خبر: ۱۹۳۳۸۵
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۶/۱

۹ مورد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و مربوط به تحریم ها رفع تعلیق شد
رئیس سازمان ملی استاندارد:

۹ مورد از استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و مربوط به تحریم ها رفع تعلیق شد

رئیس سازمان ملی استاندارد از رفع تعلیق ۹ مورد از استانداردهای ۸۵گانه خودرو خبر داد که به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها تعلیق شده بود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی اسلام‌پناه گفت: سیاست سازمان ملی استاندارد این است که در تمام پلتفرم‌های تولید خودرو ، استانداردهای ۸۵ گانه تامین شود. این قانون است و قانون در شرایطی تغییر می‌کند که قانون‌ گذار مورد دیگری تکلیف کند.

وی افزود: چند مورد از استانداردهای معلق سال‌های گذشته، رفع تعلیق شده و هر پلتفرم جدید متقاضی ورود به تولید باید همه استانداردها را تامین کند. طبق تصمیم اسفند ۹۵ سازمان ملی استاندارد، مقرر شد تا دی‌ سال ۹۷ تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری از ۵۵ به ۸۵ مورد افزایش یابد اما فروردین سال قبل  رئیس وقت سازمان ملی استاندارد اقدام به تعلیق ۹ مورد به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها کرد.

بر اساس این گزارش، معصومه پاشایی بهرام نماینده مجلس هم گفت: در نخستین جلسه شورای عالی استاندارد، رعایت استانداردهای ۸۵گانه تصویب شد. تعلیق چند استاندارد موجب توقف خط تولید خودروهایی مانند تیبا، سمند و... شد اما در آینده موجب ارتقای کیفیت خودروها می‌شود.

وی افزود: به گفته اعضای انجمن، استانداردها باید در تمام خودروها رعایت شود و نباید با خودروسازان مماشات شود تا ملزم به افزایش کیفیت شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ