کد خبر: ۱۹۴۵۱۸
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۶/۶

استقرار ۲۰.۳ هزار روحانی در بانک‌ها با تصویب طرح قانون بانک مرکزی

استقرار ۲۰.۳ هزار روحانی در بانک‌ها با تصویب طرح قانون بانک مرکزی

با تصویب طرح قانون بانک مرکزی مبنی بر استقرار یک ناظر بر عملکرد شرعی هر بانک‌، ۲۰.۳ هزار روحانی در شعب بانک‌ها مشغول بکار می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تجارت نیوز، بررسی طرح قانون بانک مرکزی با حواشی بسیاری همراه بوده که یکی از موارد مورد توجه، لزوم استقرار روحانیون در بانک‌ها است که رییس شورای فقهی بانک مرکزی مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، بررسی آخرین صورت‌های مالی بانک‌ها نشان می‌دهد، ۲۸ بانک مجموعا بیش از ۲۰.۳ هزار شعبه دارند. بنابراین با تصویب این طرح، بیش از ۲۰ هزار روحانی در بانک‌ها مشغول بکار می‌شوند. این تعداد شعب فقط مختص بانک‌ها است و اگر این قانون در موسسات اعتباری نیز اجرا شود، تعداد بیش از این خواهد بود.

همچنین بیش از ۲۰۰ هزار طلبه و روحانی وجود دارد که با اجرای قانون استقرار روحانیون در بانک‌ها، ۱۰ درصد این افراد در بانک‌ها مشغول بکار می‌شوند. حضور روحانیون در بانک‌ها پیش‌تر نیز مطرح شده بود. در ماه‌های گذشته نیز زمزمه‌هایی از حضور ناظران در بانک‌ها برای کنترل حجاب مشتریان مطرح شد که توسط مسئولان بانک مرکزی تکذیب شد.

 

غلامرضا مصباحی مقدم رییس شورای فقهی بانک مرکزی گفت: افرادی که برای نظارت بر عملکرد شرعی بانک‌ها منصوب می‌شوند پس از حضور در یک دوره آموزشی و شرکت در آزمون به بانک‌ها معرفی می‌شوند. همچنین در هر بانک یک نیروی ناظر مستقر خواهد شد. انجام این کار نیازمند مصوباتی است که بخشی از آنها در شورای فقهی بانک مرکزی حل و فصل شده و بخش دیگر در دستورکار قرار دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ