کد خبر: ۱۹۴۷۷۵
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۶/۱۴

سومین عرضه خودرو در سامانه یکپارچه در این هفته/ آخرین آمار ایران خودرو و سایپا
معاون وزارت صنعت خبر داد:

سومین عرضه خودرو در سامانه یکپارچه در این هفته/ آخرین آمار ایران خودرو و سایپا

معاون وزارت صنعت از شروع سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه طی هفته جاری خبر داد که در طرح‌های پیش فروش،فروش فوق العاده، حمایت از خانواده و خروج خودرو فرسوده انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منوچهر منطقی از سومین مرحله فروش خودروها در سامانه یکپارچه فروش طی هفته جاری خبر داد و گفت: در این دوره، تعهدات قبلی  شرکت‌های خودروساز کاهش می باید و محصولات در قالب طرح‌های پیش فروش، فروش فوق العاده، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و خروج خودرو فرسوده عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: تخصیص عادلانه، افزایش امکان دسترسی مصرف‌کنندگان، ایجاد شفافیت و رویه واحد در عرضه برای همه خودروسازان، رفع شائبه مهندسی عرضه بصورت قطره‌چکانی یا عرضه در بازارهای غیرشفاف و افزایش تنوع و حق انتخاب مصرف کنندگان از جمله مزایای سامانه یکپارچه تخصیص خودرو است.

این مقام مسئول افزود: همچنین با ساماندهی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه که با عرضه متنوع و خروج بیش از ۷۰ درصد انواع محصولات از قرعه‌کشی همراه شده، آرامش بازار پس از سال‌ها حاکم شده و امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به محصول پرطرفدار، هشت برابر افزایش یافت.

منطقی وعده داد با تکمیل خودروهای ناقص، کسب آمادگی زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره‌گیری از واردات، روش عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا پایان سال خاتمه یابد.

وی در مورد ورود خودروهای خارجی هم توضیح داد: برای اجرای آیین‌نامه واردات خودرو، متقاضیان باید نسبت به ایجاد یا استفاده از شبکه خدمات پس از فروش و به ازای واردات هر ١٠٠٠ دستگاه یک نمایندگی و تأمین قطعات یدکی مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح پیش از واردات، تأمین تجهیزات، اسناد و آموزش نفرات خدمات پس از فروش، اعلام فناوری‌های انتقال یافته در خدمات پس از فروش و داشتن مجوز رسمی از تولید کننده محصول برای تضمین ارائه خدمات پس از فروش یا انتقال فناوری، داشتن تجربه در واردات خودرو و یا بکارگیری شرکت‌های دارای تجربه، ارائه سطح انتقال فناوری در خودروهای اقتصادی برای تولید در داخل و اعلام مشخصات فنی خودرو و قیمت اقدام کنند.

منطقی به آخرین آمار تولید ایران خودرو و سایپا تا دوم شهریور اشاره کرد و گفت: این دو شرکت ۳۵۷ هزار و ۳۷۷ دستگاه سواری و وانت،تولید کردند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان از رشد ۲۸۳ درصدی تولید کامل و کاهش ۸۵ درصدی تولید ناقص دارد. افزایش ۲۸ درصدی آمار تحویل، کاهش ۹۴ درصدی تعداد خودروهای ناقص انباشته در کف پارکینگ و کاهش ۳۰ درصدی تعهدات معوق از دیگر آمارها است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ