کد خبر: ۱۹۴۷۶۳
۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۶/۱۴

تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو آغاز شد/ زمان عرضه خودرو اقتصادی
سخنگوی وزارت صنعت:

تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو آغاز شد/ زمان عرضه خودرو اقتصادی

سخنگوی وزارت صنعت با اشاره به روند روبه بهبود شاخص‌های رشد صنعت خودرو از آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امید قالیباف با اشاره به روند روبه بهبود شاخص‌های رشد صنعت خودروسازی از آغاز تدوین دستورالعمل اجرایی واردات خودرو خبر داد و گفت: هدف از واردات خودرو تنظیم بازار خودروهای مورد تقاضای دهک‌های درآمدی متوسط و پایین، انتقال فناوری و ایجاد رقابت است و حقوق ورودی نیز بر همین اساس تعیین می‌شود. بر این اساس نقدهایی که مبنای تعیین حقوق ورودی را درآمدزایی دولت عنوان می‌کنند وارد نیست.

وی افزود: تعیین حقوق ورودی کالا یک سیاست‌گذاری تجاری است و عوامل تعیین‌کننده آن از جمله درجه حمایت از صنایع داخل و حفاظت از محیط زیست یا برخی اقشار هدف است و ربطی به تامین کسری بودجه ندارد. تعرفه شناور خودروهای وارداتی نیاز به توضیح دارد که قرار نیست تعرفه واردات خودرو با هدف تامین رقم مربوط در قانون بودجه تعیین شود بلکه هدف حمایت از دهک‌های متوسط و کم‌درآمد برای خرید خودرو است.

این مقام مسئول ادامه‌ داد: معنی تعرفه‌گذاری قطعی پس از تعیین قیمت نهایی در بورس کالا، ایجاد هرج و مرج تعرفه‌ای و فضای غیرشفاف برای وارد کنندگان نیست و این موضوع به‌زودی در آیین نامه اجرایی شفاف‌سازی می‌شود. اجرای ۹ پروژه تحولی صنعت خودروسازی، ثبات‌بخشی به تولید، اصلاح ساز و کارها و تأمین قطعات را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین عوامل رشد در این صنعت است.

به گفته قالیباف، طبق اطلاعات کدال در پنج ماه سال جاری ، تولید در ایران خودرو و سایپا ۲۴ و سه درصد رشد داشت. طبق برنامه ریزی، خودروی اقتصادی تولید داخل از نیمه دوم سال آینده روانه بازار خواهد شد. صدور ۲۳۰ میلیون کد رهگیری برای قطعات خودرو و ۱۳۰ هزار شناسه که باعث می‌شود جلوی عرضه کالای قاچاق و تقلبی در بازار گرفته شود از دیگر اقدامات تحولی وزارت صنعت در این حوزه است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ