کد خبر: ۱۹۴۸۸۷
۰:۰ - ۱۴۰۱/۶/۱۷

خودروهای وارداتی برقی در مناطق آزاد هم باید در بورس کالا عرضه شوند
وزیر صنعت:

خودروهای وارداتی برقی در مناطق آزاد هم باید در بورس کالا عرضه شوند

وزیر صنعت گفت: طبق آیین‌نامه، وادرات خودرو در مناطق آزاد فقط محدود به محصولات برقی و هیبربدی بوده و باید در بورس کالا عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا فاطمی امین درباره واردات خودرو به مناطق آزاد گفت: در منطقه آزاد تنها قید این است که خودرو کاملا برقی یا هیبریدی باشد. سایر بندهای آیین‌نامه در مناطق آزاد نیز صادق است. به طور مثال برای فروش، همان ساز و کار عرضه در بورس کالا انجام خواهد شد.

وی افزود: وقتی درباره آیین‌نامه واردات صحبت می‌شود کل کشور را در بر می‌گیرد. تاکنون مناطق آزاد واردات خودرو نداشته که قانون آن بخواهد تغییر کند. ممکن است مناطق آزاد پیشنهادی ارائه کنند و در وزارت صنعت بررسی شود اما آیین‌نامه مصوب شده است.

بر اساس این گزارش، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد هم طی نامه‌ای به فاطمی امین اعلام کرد: سازمان‌های مناطق آزاد کیش و قشم به طور مبرم نیازمند بازسازی ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و سازمانی در آستانه برگزاری مسابقات جام جهانی قطر بوده و خواهشمند است در چارچوب قوانین و مقررات نسبت به صدور مجوزهای لازم جهت واردات خودرو به این جزایر موافقت کرده و مساعدت حداکثری را در این راستا انجام شود.

وی درخواست واردات۸۲۲۰ دستگاه از جمله خودروهای حمل‌ و نقل عمومی، ون و سواری تشریفاتی، مینی‌بوس،‌ اتوبوس و سواری سازمانی را از وزیر صنعت داشت. همچنین خواستار بازنگری در مصوبه واردات خودرو شده برای مناطق آزاد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ