کد خبر: ۱۹۵۰۵۰
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۶/۲۲

معافیت مالیاتی ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها و عدم انجام تکلیف ۶۵۰ هزار شرکت
وزیر اقتصاد مطرح کرد:

معافیت مالیاتی ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی شرکت‌ها و عدم انجام تکلیف ۶۵۰ هزار شرکت

وزیر اقتصاد با اشاره به معافیت مالیاتی ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی شرکت ها طی سال گذشته گفت: از یک میلیون شرکت فعال، ۶۵۰ هزار شرکت در سال جاری هنوز اظهارنامه مالیاتی ارائه نکردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احسان خاندوزی در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: سال گذشته 340 هزار میلیارد تومان معادل مالیات اخذ نشده از محل معافیت‌های قانونی بود که دولت برای شرکت‌های تولیدی و صادراتی یا در مناطق محروم و آزاد اعمال کرد.

وی افزود: این رقم در مقایسه با 300 هزار میلیارد تومان مالیات وصولی سال گذشته حاکی از آن است که بیش از کل میزان مالیات وصولی، معافیت‌های قانونی است که به تولید‌کنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی اختصاص داده شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: راهبرد دولت کاهش فشار بر فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قانون‌مدار است و یکی از مصادیق این راهبرد کاهش 5 درصدی نرخ مالیات در سال جاری است. از یک میلیون شرکت فعال بیش از 350 هزار اظهار نامه در سال جاری دریافت شد که یعنی بیش از 600 هزار شرکت اظهارنامه مالیاتی تقدیم نکردند.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد با شناسایی این بخش‌ها بتوان بار مالیاتی که بر دوش شرکت‌های قانونی، شفاف و منضبط اقتصاد است را کاهش داد و بار مالیاتی بر دوش شرکت‌ها و فعالان اقتصادی قرار بگیرد که عمدتا از فرار مالیاتی و کتمان اطلاعات از مودیان مالیاتی محسوب نمی‌شدند و یا باری را بر دوش نمی‌کشیدند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ