کد خبر: ۱۹۵۰۵۷
۱۲:۶ - ۱۴۰۱/۶/۲۲

روش های شناسایی حساب های شخصی از تجاری با سهم کمتر از ۲ درصدی
بانک مرکزی اعلام کرد:

روش های شناسایی حساب های شخصی از تجاری با سهم کمتر از ۲ درصدی

بانک مرکزی با اشاره به وجود الگوهای متفاوت برای شناسایی حساب‌های تجاری، روش های شناسایی حساب های شخصی از تجاری با سهم کمتر از ۲ درصدی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی قمری‌وفا سخنگوی بانک مرکزی با بیان اینکه الگوهای متفاوتی برای شناسایی حساب‌های تجاری وجود دارد، گفت: حساب های بانکی یک فرد اگر دو شرط را بطور همزمان داشته باشد، ممکن است حساب تجاری تلقی شود. اول اینکه تعداد واریز به حساب بیش از ۱۰۰ فقره باشد و در مجموع مبلغ واریزی باید بیشتر از ۳۵ میلیون تومان باشد. اگر مجموع مبلغ واریز به حساب در ماه یک میلیارد تومان بوده ولی تعداد دفعات واریزی به حساب کمتر از ۱۰۰ مورد باشد، حساب مشمول بررسی به عنوان حساب تجاری نخواهد بود.

وی افزود: مبنا صرفا تعداد واریز به حساب است نه تراکنش. لذا این برداشت که با مصوبه مذکور، حساب اغلب افراد به واسطه خریدها و تراکنش هایی که در طول ماه انجام می دهند حساب تجاری تلقی خواهد شد، کاملا نادرست است. کمتر از ۲ درصد حساب های غیرتجاری با اجرای مصوبه فوق، ممکن است مشمول بررسی به عنوان حساب تجاری باشند.

قمری وفا ادامه داد: حساب هایی که تجاری یا حساب فروش شناخته می شوند به سبب ماهیت حساب از مزایایی مانند افزایش سقف روزانه و ماهانه برداشت از حساب، بدون نیاز به ارائه اسناد، تخفیف در کارمزدهای بانکی و... برخوردار خواهند شد. تعریف یک حساب به عنوان حساب تجاری برای افرادی که فعالیت تجاری و گردش مالی متناسب با کسب و کار  دارند، تسهیل گری قابل توجهی خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ