کد خبر: ۱۹۵۰۵۹
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۶/۲۲

رایزنی‌های واردات رنو از هند شروع شد / موانع بخش خصوصی در واردات خودرو
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

رایزنی‌های واردات رنو از هند شروع شد / موانع بخش خصوصی در واردات خودرو

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با اعلام موانع بخش خصوصی در واردات خودرو از رایزنی‌ شرکت های داخلی برای واردات رنو از هند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهدی دادفر درباه موانع و مشکلات واردات خودرو توسط بخش خصوصی به ایلنا گفت : خودروسازان رایزنی‌های اولیه برای واردات رنو از هند را آغاز کردند. به خصوص شرکت ایران خودرو که بر روی پلتفرم رنو کوئید فعالیت دارد.

وی ادامه داد: بخش خصوصی با دستورالعمل واردات خودرو انگیزه‌‌ای برای واردات ندارد. چرا که تعیین تکلیف دقیق برای نرخ سود، نحوه فروش و ... در این دستورالعمل دیده نشده است. از سوی دیگر مشروط کردن واردات و فروش و عرضه در بورس کالا و انجام امور توسط کارگروه‌های خاص، محدودیت تعداد واردات ، امکان ورود فقط برای خودروسازان دولتی سایپا و ایران خودرو ، امکان ورود بخش خصوصی به این بازار را دشوار کرده است.

این فعال صنفی افزود: قیمت تمام شده خودرو وارداتی هم حداقل 600 میلیون تومان بوده و نمی‌تواند اهداف دولت را محقق و مشکلات بازار را حل کند و روند گرانی خودرو  با این دستورالعمل ادامه خواهد داشت. علاوه بر این امکان واردات خودرو در محدوده  10 تا 20 هزار دلاری با الزام به رعایت استانداردهای 85 گانه سازمان استاندارد فراهم نیست.

به گفته دادفر با این اوصاف، فعالان واردات خودرو باید بتوانند آزادانه و بدون محدودیت در سقف و قیمت اقدام به واردات خودرو کنند اما محدودیت‌ها باعث شد خودروهای   500 میلیون تومانی، 3 میلیاردی شوند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ