کد خبر: ۱۹۵۰۹۰
۱۲:۳ - ۱۴۰۱/۶/۲۳

بررسی از سرگیری واردات نفت ایران توسط هند به محض احیای برجام
سفیر سابق هند مطرح کرد:

بررسی از سرگیری واردات نفت ایران توسط هند به محض احیای برجام

سفیر سابق هند گفت: این کشور به محض توافق ایران و غرب بر سر احیای برنامه هسته‌ای، خرید نفت ایران را بررسی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آنیل تریگونایات به اسپوتنیک گفت: هند به محض توافق ایران و غرب بر سر احیای برنامه هسته‌ای خرید نفت ایران را بررسی خواهد کرد. اگر هند با کمبود عرضه به نفت ایران نیاز داشته باشد یا تهران آن را با نرخ‌های مقرون به صرفه عرضه کند، مطمئناً دهلی نو، نفت را از ایران می‌خرد.

وی افزود: هند ساز و کار پرداختی با روسیه را بوجود آورده که در مورد ایران صدق نمی‌کند. هند از طریق روسیه برای خرید نفت به ایران پول پرداخت می‌کرد . کمی زود است که هند بلافاصله واردات ایران را از سر بگیرد. زیرا دهلی نو واردات نفت را از مبدا روسیه انجام می‌دهد. با ایران باید برای چندین موضوع از جمله ساز و کار پرداخت راه حل پیدا کرد.

تریگونایات ادامه داد: دولت هند می‌تواند بلافاصله در بحبوحه بحث‌های وین درباره بازگرداندن توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، کار روی ساز و کار پرداخت را آغاز کند. هدف اساسی همه تلاش‌های غرب برای احیای توافق هسته‌ای افزایش عرضه نفت برای بازار اتحادیه اروپا است. وزیر خارجه ایران نیز خرداد ماه در سفر به دهلی موضوع واردات نفت را مطرح کرد. واردات نفت زمانی که نخست وزیر مودی با رئیس جمهور ایران در سمرقند در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگ‌های اواخر این هفته ملاقات کند، مطرح خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ