کد خبر: ۱۹۵۱۵۰
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۶/۲۷

نقش توقف پالایشگاه سازی و عدم بهینه‌سازی مصرف سوخت در واردات احتمالی بنزین
ناصری نژاد گفت:

نقش توقف پالایشگاه سازی و عدم بهینه‌سازی مصرف سوخت در واردات احتمالی بنزین

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اگرچه ایران ظرفیت بالایی برای تولید بنزین دارد و حتی می‌تواند صادرکننده این محصول باشد اما به دلیل اهمال و بی‌توجهی اکنون باید به فکر واردات بنزین باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجید ناصری نژاد درباره رسیدن به مرحله واردات بنزین به خانه ملت گفت: سیستم مدیریت اقتصادی منفعل است و برنامه‌ریزی برای امورات مختلف از دولتی به دولت دیگر 180 درجه تغییر می‌کند همین مسئله در مورد تامین سوخت نیز صدق می‌کند. زیرا دولت سابق باوجود نیاز به تولید بیشتر سوخت پالایشگاه‌ سازی را متوقف کرد و از طرفی به مدیریت مصرف و بهینه‌سازی مصرف سوخت در هیچ دوره‌ای توجه نشد.

وی افزود: دولت‌ها باید به وضعیت افزایش مصرف آگاه بوده و برای آن برنامه‌ریزی کنند این در حالی است که ایران ظرفیت بالایی برای تولید بنزین دارد و حتی می‌تواند صادرکننده این محصول باشد اما به دلیل اهمال و بی‌توجهی اکنون باید به فکر واردات بنزین باشد.

این نماینده ادامه داد: باید فکری برای مصرف زیاد خودروهای داخلی و وسایل حمل و نقل عمومی شود. این خودروها علاوه‌بر اینکه سوخت بسیاری را هدر می‌دهند، سلامت و محیط زیست را نیز از بین می‌برند در حالی که می‌توان با سرمایه‌گذاری به جا و درست، جلوی این ضرر و زیان را گرفت.

ناصری نژاد گفت: سال‌ها است رهبری بر جلوگیری از خام‌فروشی تاکید می‌کنند که از مسیرهای جلوگیری از این مهم تولید بنزین بود. زیرا علاوه‌بر تولید ثروت، مانع از افتادن در بحران می‌شود. بنابراین باید کم کاری ها و دلایل عدم توجه جدی به خام فروشی مورد بررسی قرار بگیرد و در ادامه تلاش بیشتری برای جلوگیری از خام فروشی انجام شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ