کد خبر: ۱۹۵۳۱۶
۰:۰ - ۱۴۰۱/۷/۱

افزایش ناگهانی بهای نفت در پی بسیج نیروهای نظامی روسیه از سوی پوتین

افزایش ناگهانی بهای نفت در پی بسیج نیروهای نظامی روسیه از سوی پوتین

اظهارات اخیر رئیس‌جمهور روسیه مینی بر فراخوان بسیج عمومی حداقل ۳۰۰ هزار نفر به افزایش ناگهانی بهای نفت در بازارهای جهانی منجر شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز پس از آن که ولادیمیر پوتین، بسیج نظامی بخشی از نیروهای ارتش را اعلام کرد، بهای نفت حدود 3 درصد افزایش یافت. اقدام اخیر پوتین نگرانی‌ها درباره عرضه نفت و گاز را تشدید می‌کند.

بر اساس این گزارش، بهای معاملات نفت برنت با افزایش 2.5 درصدی به 92.88 دلار در هر بشکه رسید و قیمت نفت خام وست تگزاس آمریکا نیز با 2.6 دلار افزایش به 86.06 رسید.

پس از آغاز جنگ اوکراین، بهای نفت در ماه مارس افزایش یافت و به بالاترین سطح چند سال اخیر رسید. تحریم های اتحادیه اروپا مبنی بر ممنوعیت واردات نفت خام روسیه از طریق دریا از 5 دسامبر اجرایی می‌شود.

از سویی دیگر افزایش تقاضای چین به دلیل بهبودی تاثیرات کووید 19 نیز بر افزایش قیمت نفت تاثیر گذار است. حداقل 3 پالایشگاه نفت دولتی چین و یک شرکت بزرگ پالایشگاه خصوصی در حال بررسی افزایش بهره برداری تا 10 درصد در اکتبر هستند.

در همین حال، آمریکا اعلام کرد انتظار ندارد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل، پیشرفتی در احیای توافق هسته‌ای با ایران حاصل شود که در نتیجه آن تولیدات نفت ایران روانه بازارهای بین‌المللی شود.

کاهش تولید کشورهای اوپک نیز کسری کمبود عرضه را در بازار برجسته می‌کند. در حال حاضر کشورهای صادرکننده نفت این سازمان کمتر از حدود 3.5 درصد تقاضای جهانی نفت عرضه می‌کنند.بنابراین مجموع تولید روزانه اکتبر 100 هزار بشکه کاهش یافته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ