کد خبر: ۱۹۵۳۷۸
۰:۱ - ۱۴۰۱/۷/۴

توافق ۲۲ بندی در حمایت از شرکت ها و صنایع بورسی امضا شد + فهرست
توسط وزیران اقتصاد و صنعت و رئیس‌ کل بانک مرکزی:

توافق ۲۲ بندی در حمایت از شرکت ها و صنایع بورسی امضا شد + فهرست

توافق ۲۲ بندی در حمایت از تولید و شرکت ها و صنایع بورسی از جمله پرداخت ۹۳۳ و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت توسط وزیران اقتصاد و صنعت و رئیس‌ کل بانک مرکزی امضا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق شعار سال و به‌ منظور تقویت راهکارهای تامین سرمایه در گردش تولید و در ادامه سیاست‌های دولت درباره ارتقاء و بهبود شیوه‌های تامین مالی تولید و هدایت منابع و اعتبارات به سمت فعالیت‌های مولد در جهت رشد تولید، برنامه‌هایی در ۲۲ بند مورد توافق وزرای اقتصاد و صنعت و رییس‌کل بانک مرکزی قرار گرفت و مقرر شد همه اقدامات لازم بر اساس تفاهم‌نامه، اجرا و پیگیری شود.

براساس این گزارش همچنین مقرر شد کمیته‌ای متشکل از معاونان این دستگاه‌ها تشکیل شده و مستمر روند اجرای اقدامات تفاهم‌نامه را پیگیری و نظارت کند.

طبق این تفاهم‌نامه، پرداخت ۹۳۳ و ۲۳۴ هزار میلیارد تومان سرمایه در گردش و سرمایه ثابت به بخش صنعت و معدن توسط بانک‌ها و ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای مانند اوراق گام و برات الکترونیکی در بورس کالا تا پایان سال، هدف گذاری شد.

علاوه بر این ۱۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی سرمایه در گردش زنجیره نفت، گاز، فرآورده‌های نفتی، پتروشیمی و صنایع شیمیایی و زنجیره صنایع غذایی و کشاورزی با استفاده از ابزارهای تامین مالی زنجیره‌ای از قبیل اوراق گام مدنظر قرار گرفت.

اعطای ۵۰ هزار میلیارد تومان مجوز به بانک‌ها برای ضمانت اوراق بدهی شرکت‌های تولیدی در بازار سرمایه در مدت یک ماه و ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بازسازی، نوسازی و احیای شرکت های تولیدی از دیگر بندهای این تفاهم‌نامه است.

راه‌اندازی سامانه جامع وثایق بانکی، امکان ارائه خدمات صدور و انتقال اوراق گام به صورت غیرحضوری در مدت سه‌ماه و توسعه استفاده از کارت اعتباری در پرداخت تسهیلات خُرد بانکی به‌ویژه اجرای طرح خرید کالای ایرانی از طریق تسهیلات قرض‌الحسه مبتنی بر کارت اعتباری تا پایان سال پیش‌بینی شد.

متن کامل مفاد ۲۲ بندی این تفاهم‌نامه از اینجا قابل دسترسی است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ