کد خبر: ۱۹۵۴۶۲
۰:۰ - ۱۴۰۱/۷/۹

تضمینی برای عدم خروج دولت آینده آمریکا از برجام نمی توان داد
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران:

تضمینی برای عدم خروج دولت آینده آمریکا از برجام نمی توان داد

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: در صورت انجام توافق در وین برای بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد دولت بعدی از این توافق خارج نخواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رابرت مالی درخصوص به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام در برنامه رادیویی گفت: یک ماه پیش تصور می‌شد توافق نزدیک است و بعد از آن ایران به دلایلی که باید از آن‌ها پرسید، شروع به طرح مسئله‌ای کرد که هیچ ارتباطی با توافق ندارد و مربوط به تحقیقات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های گذشته ایران و وجود ذرات اورانیوم در چند محل است.

وی افزود: ایران خواستار اعمال فشار آمریکا و کشورهای اروپایی روی آژانس است تا پرونده این تحقیقات بسته شود. این مسئله هیچ ارتباطی با توافق ندارد. از این گذشته، آمریکا این کار را انجام نخواهد داد. در صورت انجام توافق در وین برای بازگشت آمریکا به برجام، واشنگتن نمی‌تواند تضمین دهد دولت بعدی این کشور از این توافق خارج نخواهد شد.

این نماینده ویژه ادامه داد: آمریکا از لحظه شروع این مذاکرات، حدود ۱.۵ سال پیش اعلام کرده سیستم به این شکل کار نمی‌کند. اگر رئیس‌جمهور آینده طی اقدامی حساب‌نشده و بصورت یک‌جانبه تصمیم بگیرد که با وجود کارآمد بودن توافق از آن خارج شود، هیچ کاری نمی‌توان برای متوقف کردن آن انجام داد.

مالی درخصوص تصمیم ایران به ساخت سلاح توضیح داد: در مقطع فعلی به نظر نمی‌رسد ایران تصمیمی برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گرفته باشد. سیاست دولت بایدن تلاش برای دامن زدن به بی‌ثباتی در ایران یا تغییر حکومت نیست بلکه فقط تلاش می‌کند نسبت به باورها مبنی بر اینکه مردم حق دارند از آزادی‌های اولیه استفاده کنند، صادق باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ